Avatar billede begus Nybegynder
15. november 2005 - 21:57 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Shuttle PC starter ikke op

Et eller andet er i udu, og jeg har ingen som helst ide om, hvad det kan være! Ind imellem, uden fast frekvens, starter den op og alt går fint. Andre gange, som nu, virker det blot som om der er slukket for strømmen. Og NEJ, det er der ikke! Intet skiftet, intet ændret i opsætning. Har dog to gange oplevet, at den gerne ville starte op - efter at jeg havde taget trådløs forbindelse fra. Det hjælper ikke mere.

Hvad kan jeg starte med at se efter, før jeg starter på at skifter evt. defekt hardware ud?

På forhånd tak
Bea
Avatar billede begus Nybegynder
15. november 2005 - 21:59 #1
P.S.
Ved en fejl har jeg kun sat 60 point af.. jeg forhøjer med det samme til 200!
Bea
Avatar billede halifax Nybegynder
15. november 2005 - 22:34 #2
Hmmm.... det kan sikkert skyldes mange ting, og derfor er det ikke let sådan at sige hvad.
Mit første gæt er, at strømforsyningen ikke leverer spænding nok (til cu'en) til at den kan starte op. Fortæl mere om dit system

1. Hvilken computer - bærbar eller stationær. Mærke. Hvor gammel?
2. Hvilken cpu, Intel eller AMD? Hvilken frekvens?
3. Hvilke ram, hvor mange MB
4. Øvrigt tilsluttet hardware

Avatar billede begus Nybegynder
15. november 2005 - 23:20 #3
Hej halifax

1. Stationær, Shuttle Inc X PC SS51G, købt ny 2003 hos Zitech. Kompakt

2+3. 2.4Ghz P4 and 256MB CAS 2.0 DDR333 memory

4. Samsung 17 fladskærm, SMC 2662W-AR 11Mbps trådløst net på USB, ikke-medfødt internt Pinnacle PCTVI kort, trådløs Logitech mus/tastatur, Creative højtalere

Som skrevet før, er intet ændret i det tidsrum den er blevet ustabil, ligesom den heller ikke er blevet flyttet på.

Skal skrives, at jeg pt ikke kan finde manualer mm, hvorfor jeg har fundet oplysningerne 2+3 på shuttle.com. Håber det er tilstrækkeligt.

Hilsen
Bea
Avatar billede begus Nybegynder
16. november 2005 - 21:07 #4
Hmm.. håber ikke spørgsmålet er for vagt, eller måske for svært;-)

Begus
Avatar billede halifax Nybegynder
17. november 2005 - 07:07 #5
Dit spørgsmål er såmænd godt nok, men måske for få "eksperter" kender nok til sådan en sød lille Shuttle.  :)

Starter den slet ikke op, dvs. sker der ingen ting som lys i LED's foran, fans der snurrer rundt, diskaktivitet eller noget på skærmen??

Har den på noget tidspunkt været for varm? Med risko for bundkort, cpu eller strømforsyning?

Har ikke rigtig noget konkret bud andet end det måske er bedst at lade den komme en tur på Zitech's værksted.
Avatar billede begus Nybegynder
17. november 2005 - 22:46 #6
Nej, der sker absolut intet, hverken, lys, lyd, suk eller støn! Og nej, der er ikke sket noget specifikt, der kunne give fingerpeg. En bestemt dag ville den ikke starte og derfra ville den hver anden gang, så hver tredje og så etc. Og nu, slet ikke!

Har prøvet at tage strømforsyningen ud ud - op til flere gange - for at se, om den evt. skulle have "gemt" på en uheldig indstilling eller lignende. Lige meget har det hjulpet. Jeg tror blot jeg giver den en weekend hos Zitech. Venter med at lukke spørgsmålet, måske nogen andre har et bud.

PS
Jep den er cute - og har været utrolig stabil i et par år, næsten umuligt at fatte, at ikke flere fatter interesse for den;-)
Avatar billede begus Nybegynder
02. november 2006 - 13:08 #7
Lukker spørgsmålet.
Avatar billede begus Nybegynder
05. juni 2007 - 13:34 #8
Har det samme problem som på andre af mine åbne spørgsmål, jeg kan ikke få lov at lukke ved at trykke på 'accepter'? Ved ikke hvad jeg skal stille op?
Avatar billede begus Nybegynder
05. juni 2007 - 21:51 #9
hehe.. stillede samme spørgsmål på et andet sp og fik svar af vejmand! tagger ham også her!