Avatar billede leif Seniormester
14. november 2005 - 07:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Synkronisering af password

Hej,

Er det muligt at lave en løsning hvor jeg synkroniserer mit AD password med Notes ID og Internet password ?

Samtidig med at de forces til at skifte hver 90 dag ?

På forhånd tak

Fra
Leif
Avatar billede wise Seniormester
14. november 2005 - 08:07 #1
Den eneste løsning jeg umiddelbart kender er Novell's Dir Xml - og ja jeg ved godt det kan virke "underligt" med en novell løsning, men den kan det faktisk med ad og notes...!
Der er dog altid problemer med at skifte notespassword da det jo gemmes i selve ID filen og dermed kan du gemme en gammel id fil med det gamle password...!!!

Jeg så det præsenteret for et års tid siden - meget imponerende, men havde netop nogle issues med notes-id-passwordet, jeg ved ikke om de er blevet løst...

http://www.novell.com/dirxml
http://www.novell.com/products/nsureidentitymanager/drivers/
Avatar billede jogii Nybegynder
14. november 2005 - 11:16 #2
Domino 6 har et (gratis) værktøj der hedder Adsync. Det kan evt. hjælpe. Jeg kender ikke så meget til det, men her er lidt mere info:
http://searchdomino.techtarget.com/whitepaperPage/0,293857,sid4_gci1021751,00.html
Avatar billede leif Seniormester
20. november 2005 - 15:54 #3
jogii -> Din løsning ser interressant ud, men du har ikke erfaring med den selv ?
Avatar billede jogii Nybegynder
21. november 2005 - 12:22 #4
Nej, jeg har ikke den store erfaring med det. Men en helt anden ting er at hvis man skifter password indefra Notes, så får man mulighed for at skifte Domino-HTTP password og Windows password på samme tid. Det betyder at paswordskift KAN foretages indefra Notes og ikke Windows -- var det en mulig løsning? Notes kan sættes til at tvinge 90 dages skift igennem ... Denne løsning involverer ikke ADSync
Avatar billede leif Seniormester
27. november 2005 - 14:38 #5
jogii -> Har kigget lidt efter det med at force notes til password skift ! Hvor gør jeg det ? Kan jeg gøre det så nogen brugere bliver forced eller er det så alle ?
Avatar billede jogii Nybegynder
28. november 2005 - 12:54 #6
i persondokumentet i fælles adressebog angives på sidste faneblad (Administration) under  Psaaword Management forskellige indstillinger for den enkelte bruger. Jeg mener at man med policies kan styre det for alle ...
Avatar billede leif Seniormester
09. december 2005 - 20:32 #7
Smid et svar jogii det er cool, har ikke testet det endnu, men kunne være den løsning jeg leder efter.
Avatar billede leif Seniormester
26. december 2005 - 12:14 #8
jogii -> Er du gået i hi ?
Avatar billede jogii Nybegynder
27. december 2005 - 17:50 #9
Nej, havde bare overset din besked, undskyld ;-)
Avatar billede leif Seniormester
27. december 2005 - 17:59 #10
Sådan kan vi alle sammen komme til.