Avatar billede pfelgk Nybegynder
12. november 2005 - 20:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Harddisk stået af!

Er der nogen der kan hjælpe med oplysninger om værktøjer til
at finde data på ødelagt harddisk?
Avatar billede shb Nybegynder
12. november 2005 - 21:06 #1
chkdsk. kør den i en prompt med /? som parameter. så kan du se hvilke muligheder du har for at fejltjekke/rette
Avatar billede halifax Nybegynder
12. november 2005 - 21:09 #2
Der er forskel på om manglende adgang til data skyldes fx. en ødelagt MTF, Master File Table (NTFS) eller FAT tabel, kort sagt ødelagt adgang til filsysyemet. Eller om det skyldes en fysisk ødelagt harddisk.

I det første tilfælde findes en række File Recovery programmer du kan røve. Blandt de gratis er PCInspector File Recovery m/dansk sprog
http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm

Ellers er eksempler som GetDataBack fra rumtime.org
www.runtime.org  og Easy Recovery Pro fra Ontrack
http://www.ontrack.com/software/

Prøv evt. deres demoversioner, der kan fortælle, hvilke data, der kan genskabes, mens der skal registrering (køb licens) til for at genskabe dem. - Der findes flere rogrammer, søg på Google efter File Recovery

Er der tale om en fysisk ødelagt disk er sagen noget anderledes - også prisen. Et firma som rekonstrurerer ødelagte diske er danske Ibas
www.ibas.dk
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2005 - 08:40 #3
Avatar billede pfelgk Nybegynder
13. november 2005 - 18:59 #4
Tak for hjælpen - points til halifax