Avatar billede iftar Nybegynder
12. november 2005 - 14:52 Der er 17 kommentarer

Computer starter/-ikke

Hej

Når jeg tænder min computer, kører strømforsyningen og køleren på bundkortet og køleren på processoren, men den vil ikke starte op. Der er intet på skærmen og der kommer hellere ikke den der bip lyd når man tænder computeren. Få en fejlmelledelelse gennem højtalerne men den er ret utydelig, kan kun forstår at den siger FAILD og så måske CPU.... Hvad kna der være galt, hvordan kan jeg tjekke hvad der er galt...

plz hjælp

mvh
Dami
Avatar billede huset Praktikant
12. november 2005 - 14:56 #1
Prøv at tjekke om dine RAM sidder som de skal. Altså både ordentligt fast i soklen og i den rette sokel
Avatar billede iftar Nybegynder
12. november 2005 - 15:00 #2
Den virkede fint igår aftes, da jeg tændte den imorges kunne den slet ikke boote... men tjekke rammene om de sidder som de skal....
Avatar billede huset Praktikant
12. november 2005 - 15:01 #3
Tjek om skærm kablet sidder løst bagpå skærmen eller på PC'en.
Avatar billede iftar Nybegynder
12. november 2005 - 15:04 #5
Hehe... Det er ikke mine tråde, har lånt denne bruger af min fætter, det er hans tråde de andre :D...
Avatar billede huset Praktikant
12. november 2005 - 15:08 #6
Regler for brug af Eksperten.dk

Det er ikke tilladt at:

overlade sit brugernavn og password til en anden, eller på nogen anden måde give andre personer adgang til at benytte ens konto.
Avatar billede iftar Nybegynder
12. november 2005 - 15:11 #7
System Faild CPU test, siger fejlmeldelelsen gennem højtaleren...
Avatar billede iftar Nybegynder
12. november 2005 - 15:11 #8
Regler for brug af Eksperten.dk

Det er ikke tilladt at:

overlade sit brugernavn og password til en anden, eller på nogen anden måde give andre personer adgang til at benytte ens konto.

Sidder hjemme ved ham og skriver over hans pc, han sidder ved siden af...
Avatar billede huset Praktikant
12. november 2005 - 15:16 #9
Lyder som en dårlig CPU!

Kan du finde udaf at resette BIOS via jumper på bundkortet?
Avatar billede huset Praktikant
12. november 2005 - 15:21 #10
Du kunne for sjov prøve at sætte en anden PSU til maskinen
Avatar billede iftar Nybegynder
12. november 2005 - 15:24 #11
Har læst mig frem til på AMDs forum om samme problem, der står at jeg skal hente ny bios og bruge EZflash.. så prøver det
Avatar billede huset Praktikant
12. november 2005 - 15:29 #12
Endnu bedre awdflash, men kan ikke se hvorfor din BIOS er smadret fra en slukning til en tænding. Men det er din maskine :_D
Avatar billede iftar Nybegynder
12. november 2005 - 17:36 #13
Hmm... Kunne ikke bruge AMD guiden, stadig samme problem, kan slet ikke flashe biosen.... nogle ideer, til hvad jeg kan gøre nu???
Avatar billede huset Praktikant
12. november 2005 - 18:14 #14
Du kunne starte med at gøre som jeg skrev inden du ville flashe BIOS
Avatar billede huset Praktikant
30. november 2005 - 15:12 #15
Har du fået en smule tid til at kaste feedback her eller lukke spørgsmålet!
Avatar billede huset Praktikant
17. december 2005 - 09:26 #16
Mon det er på¨tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!
Avatar billede huset Praktikant
10. januar 2006 - 09:10 #17
ER det tid til lidt feedback her eller en afslutning?