Avatar billede uklo Nybegynder
10. november 2005 - 20:36 Der er 4 kommentarer

Datamining af weblogs

Hej,

Findes der gratis programmer til datamining af weblogs eller med en gratis prøveperiode.
Avatar billede kjulius Novice
11. november 2005 - 00:20 #1
Masser! Prøv f.eks. at gå til www.tocows.com og indtast

web log analyzer

i søgefeltet. Så vil du få mange forslag (også nogle som ikke rigtig passer til kriteriet, men det finder du hurtigt ud af). Der er både freeware, shareware og demoer.
Avatar billede kjulius Novice
11. november 2005 - 00:43 #2
Det skulle have været www.tucows.com :-)

Du kan også prøve på www.download.com, www.shareware.com, www.softwarearchives.com, www.completelyfreesoftware.com, www.topshareware.com

og mange andre programbiblioteker.
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2005 - 05:49 #3
AWstats er PERL baseret og kan bruges sammen med såvel IIS logs som Apache:

http://awstats.sourceforge.net/
Avatar billede kjulius Novice
11. november 2005 - 21:41 #4
Jeg har med vilje afholdt mig fra at angive et specifikt program, da der som sagt findes utroligt mange programmer til at dykke ned i en weblog, og alle programmer har styrker og svagheder. Jeg synes derfor du bør prøve flere programmer, og afgøre med dig selv, hvilket et der svarer bedst til dine behov.

Men et godt sted at starte er da de programmer der omtales i artiklen
http://www.enterprisenetworkingplanet.com/netos/article.php/3547376