Avatar billede catman Nybegynder
10. november 2005 - 12:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Slet en del af tekststreng i celle

Jeg har et celleindhold der ser således ud: "Hans Jensen    XP exxxe", så vil jeg gerne slette fra de 4 blanke og resten af strengen uanset længde. Forslag udbedes - gerne til macro
Avatar billede x-lars Novice
10. november 2005 - 12:49 #1
Hvis din tekst står i A1, så sæt denne formel i B1 (eller et andet sted):

=VENSTRE(A1;FIND("    ";A1))
Avatar billede x-lars Novice
10. november 2005 - 12:49 #2
Forudsætter dog, at de 4 mellemrum er konstante fra celle til celle, som formlen skal anvendes på.
Avatar billede catman Nybegynder
10. november 2005 - 13:07 #3
Tak for svar - det er dog ikke så meget de fire blanke, men mere resten af strengen (som er variabel længde og indhold) jeg mangler input til.
Avatar billede catman Nybegynder
10. november 2005 - 13:11 #4
UPS - havde ikke lige forstået den - tusind tak, den gør jo det hele... ;-)
Avatar billede x-lars Novice
10. november 2005 - 13:23 #5
jamen, så vil jeg da tillade mig at lægge et svar! §;-D