Avatar billede henninghabor Nybegynder
10. november 2005 - 04:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

2/3 tilsyneladende ens tabeller opfører sig forskelligt

Hej,

På min forside har jeg 2 eller 3 ens tabeller (Afhængigt af om der er indtastet et spørgsmål...), hvor bredden er sat til at være ens i <td> til venstre.

Men det er kun den øverste tabel at det vises korrekt i IE.

Kan du se fejlen eller evt. komme med en løsning?

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede henninghabor Nybegynder
10. november 2005 - 04:56 #1
Hov, linket er http://sporge-jorgen.dk
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. november 2005 - 06:27 #2
Det er et standard problem i IE at hvis den øverste række i en table har en celle der strækker sig henover flere kolonner (colspan=2) så går der kuk i cellebredderne nedenunder.

den nemme måde at løse det på er at indsætte en endnu øverstere række, uden indhold men med de korrekte bredder. Her er det desværre ikke så nemt for det ser ud til at du har synlige cellerammer (borders) på tabellen så det ville kunne ses. Du kan blive nødt til at bygge dine borders indefra i de celler der skal have en border, istedet for blot at bruge  border=  attributten i <table.
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. november 2005 - 06:29 #3
Ps: du får nok bedre svar på HTML spørgsmål hvis du stiller dem i kategorien for HTML spørgsmål:
    http://exp.dk/spm/Programmering/DHTML/
Avatar billede henninghabor Nybegynder
10. november 2005 - 10:22 #4
Smider du et svar?

Det er forresten ikke kun i IE, men også i mozilla at problemerne er.
Avatar billede jakoba Nybegynder
11. november 2005 - 03:26 #5
Læg et svar og tag dem selv. (Jeg kan ikke lide at få points for svar der ikke hører til i den kategori de er gevet i.)
Avatar billede henninghabor Nybegynder
11. november 2005 - 13:55 #6
Tak for hjælpen så. :)