Avatar billede unknown_someone Juniormester
08. november 2005 - 12:05 Der er 1 kommentar og
1 løsning

rss <category>

Kunne ikke lige finde en rss-kategori så det blev her.

Jeg er i gang med at lave et rss-feed (2.0) og har både kigget på eksisterende opbygninger og ellers hvad de gængse regler siger. Alt i alt går det godt men der er en ting som jeg er meget i tvivl om nemlig noden <category>.

Af de online rss'er jeg har set rundt omkring har jeg stort set ikke set en eneste bruge <category> og derfor er det svært at samle info om det - og selv efter et kig i dok er jeg i tvivl.

såvidt jeg kan forstå kan man angive én eller flere category-noder - og det er for så vidt fint nok for på den måde kan jeg lægge en vare til flere kategorier.

Men hvad gør man hvis man fx har 10 hovedkategier, der hver har x antal underkategorier og det først er under underkategorierne selve varerne er? Ville man lave både kategorier, underkategorier og varer som items - eller ville man kun indsætte varerne? Hvis man kun indsætter varerne (som jeg umiddelbart ville mene man skulle) hvordan angiver man så at den eller de kategorier de enkelte varer ligger under ligger i en hovedkategori?

På hjemmesiden kunne strukturen fx se sådan ud;

kat1
  vare1
kat2
  ukat1
    vare2
  ukat2
    vare3
kat3
  ukat1
    vare2
    vare4
kat4
  ukat3
    vare5

Eftersom næsten ingen angiver <category> har jeg også overvejet at lade være - men alligevel kunne det nu være meget sjovt fordi det trods alt kan være ret relevant. Spørgsmålet er altså bare hvordan ovenstående opbygning i så fald skal struktureres.
Avatar billede unknown_someone Juniormester
08. november 2005 - 12:18 #1
sidder lige og googler lidt imens og ser at strukturen formentlig skal være;

kat2/ukat1
kat3/ukat1

det anbefales at bruge dmoz-specifikationer - men den bliver jeg nok nødt til at springe over i mit tilfælde.

Kommentarer og svar er selvfølgelig stadig velkomne
Avatar billede unknown_someone Juniormester
12. november 2005 - 10:37 #2
lukker...