Avatar billede leif Seniormester
07. november 2005 - 09:16 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Link Message

Hej,

Når jeg prøver at sende en Link Message kan jeg ikke da Jeg kun har mulighederne "Save and File" og "Save and Close".

Har prøvet er replace and refreshe mit mailbox design, men uden held ? Det er tilsyneladende på alle de mailboxe jeg har adgang til der har det problem ?

Kan det være fordi jeg kører med en R7 client på R6 mailbox design ? Har nemlig ikke opgraderet vores servere endnu.

Det er fordi vi skal til at have en afdelingsmailbox og til det formål ville chefen gerne have at han kunne sende en besked til folk om emner de skal tage sig af.

Fra
Leif
Avatar billede jogii Nybegynder
07. november 2005 - 09:30 #1
Hvordan laver du en "Link Message" ?
Avatar billede leif Seniormester
07. november 2005 - 09:32 #2
Lige nu ? Via Create Special -> Link message
Avatar billede jogii Nybegynder
07. november 2005 - 09:34 #3
Har du en emailadresse så jeg kan sende dig et bitmap af hvordan det ser ud i N7-N7?
Avatar billede leif Seniormester
07. november 2005 - 09:36 #4
Ja, exp @ ljnet.dk
Avatar billede jogii Nybegynder
07. november 2005 - 09:39 #5
bitmap sendt.
Avatar billede leif Seniormester
07. november 2005 - 09:43 #6
Modtaget. Sådan ser min ikke ud ! Jeg mangler Send. Men kan jeg uden problemer opgradere min mailbox til R7 design uden at Serverne er R7 endnu ?
Avatar billede jogii Nybegynder
07. november 2005 - 09:46 #7
Ja det må du godt, det gør ikke spor. Umiddelbart må du endda smide den på en V3 server. Der kan godt være specielle funktioner, som er bundet til en speciel ODS, men umiddelbart bliver designelementer blot gemt ned i databasen som Noter, præcis som dokument-noter, blot som design-noter.
Avatar billede leif Seniormester
07. november 2005 - 09:47 #8
Okay ! Så vil jeg forsøge med en opgradering af Design til R7
Avatar billede leif Seniormester
07. november 2005 - 11:19 #9
Hmm, det hjalp faktisk. Dejligt, en R7 - Link Message fungerer fint i en R6 client.
Avatar billede jogii Nybegynder
07. november 2005 - 11:24 #10
Der må have været noget galt med jeres N6-template. Var den på dansk?
Avatar billede leif Seniormester
07. november 2005 - 11:26 #11
Nej, ENG fra en R6.5.4 server
Avatar billede jogii Nybegynder
07. november 2005 - 11:27 #12
dis is wery strainge ... nå pyt, hvordan så den ud fra en N6 klient, den oprindelige altså? Hvis den var normal, så er der kun nogle underlige Hide-When formler tilbage ...
Avatar billede leif Seniormester
07. november 2005 - 11:31 #13
En R7 design i R6 client ? Fint uden problemer.

R6 designet var ikke den gamle grønne, men den nye Blå ! Og ellers så det normalt ud !
Avatar billede jogii Nybegynder
07. november 2005 - 11:37 #14
Nej, jeg mener fra en N6 klient mod den oprindelige N6.5.4 postkasse. Hvis den ser OK ud, så må der have været noget galt med N6.5.4 mail-templatens Hide-When.
Hvis den også så forkert ud, så var der noget galt med jeres N6.5.4 mail-template, enten standard eller  .... vent, jeg er lige gået ind i en OpenNTF-baseret N6-mailtemplate, og den har præcis samme problem som det du beskriver, så jeg går ud fra at det er Hide-When-formler i det pågældende design der er forkert programmerede.
Avatar billede leif Seniormester
07. november 2005 - 11:44 #15
Så må jeg nok hellere snart opdatere mine servere til 7 så de alle kan få glæde af den nye iNotes og jeg kan af Link Message.
Avatar billede jogii Nybegynder
07. november 2005 - 12:20 #16
Har du prøvet at smide FORMS7.NSF over i iNotes-biblioteket på en D6 server? Det kan tænkes at fungere fint med DWA7 på en D6 server. Selvfølgelig ingen garantier i denne retning :-)
Avatar billede leif Seniormester
07. november 2005 - 12:22 #17
Den ligger da ikke på en R7 client ! Har ikke lige en R7 server installed. Men jeg kan ligeså godt opgradere til R7 på serverne eller hvad mener du ?
Avatar billede jogii Nybegynder
07. november 2005 - 12:26 #18
Det er da lidt afhængig af hvor mange servere du har, hvilket Back-up-programmel og AntiVirus etc.
Jeg har siden første dag man kunne installere D7 (slutningen af august) kørt den på 2 SuSE 9.0 servere, uden at der har været nedetid. Den er hurtigere til Web end 6.5.
Avatar billede leif Seniormester
07. november 2005 - 13:13 #19
Jeg kører 2 windows servere og har ikke en Antivirus komplet direkte i Notes da det klarer vores fælles SMTP gateway. Backup bruges der Backup Exec fra Veritas.
Avatar billede jogii Nybegynder
15. november 2005 - 13:59 #20
Har du en BackupExec agent kørende inde i Domino eller tager du rå filbackup af databaser?
Avatar billede leif Seniormester
15. november 2005 - 15:03 #21
Jeg har BackupExec Domino agent.
Avatar billede jogii Nybegynder
15. november 2005 - 15:34 #22
Har du undersøgt om den kan køre i et D7 miljø? Jeg har prøvet at finde hoved eller hale Veritas hjemmeside. Det kan jeg desværre ikke gennemskue.
Avatar billede leif Seniormester
15. november 2005 - 19:00 #23
Nej, jeg har ikke undersøgt, men det ser ud til at den kører Fint Det gjorde i hvert til fald, Torsdag og Fredag i sidste uge.