Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
05. november 2005 - 22:33 Der er 63 kommentarer

hvordan ændrer jeg nortons firewall indstillinger?

nortons firewall blokerer for at jeg kan søge med programmet limewire og det blokerer for at jeg kan oploade bittorrents. hvordan ændrer jeg firewall indstillingerne så disse programmer får lov til dette ? (jeg bruger dem naturligvis kun til lovlige formål)
Avatar billede trekkies Juniormester
05. november 2005 - 22:37 #1
Prøv følgende:
Engelsk:
Åben Norton og klik på "Personal Firewall" klik på "Configure" klik nu på fanebladet "Programs" Find "Limewire" under "Internet Access" skal den være sat til "Permit all" klik på "Ok" knappen.
Genstart computeren for en sikkerheds skyld, nu skulle Limewire virke.

Dansk:
Åben Norton og klik på "Personlig Firewall" klik på "Konfigurer" klik nu på fanebladet "Programkontrol" Find "Limewire" under "Internet Adgang" skal den være sat til "Tillad alle" klik på "Ok" knappen.
Genstart computeren for en sikkerheds skyld, nu skulle Limewire virke.
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
05. november 2005 - 22:43 #2
det er engelsk. men kan slet ikke finde personal firewall.. kun faneblade med autoupdate og scanning hmmmm.. måske kigger jeg det forkerte sted?
Avatar billede trekkies Juniormester
05. november 2005 - 22:45 #3
Hvilken version har du?
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
05. november 2005 - 22:52 #4
altså det er norton antivirus 2005 (ved ik om der er andet) men har ledt og ledt efter ordet firewall i det her skide program *S*
Avatar billede trekkies Juniormester
05. november 2005 - 22:55 #5
Prøv følgende:
Åben "Norton Firewall" -> Se linket:
http://www.darkskies.dk/exp_billeder/npf.jpg
Kan du se dette?
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
05. november 2005 - 22:59 #6
nej der hvor der på billedet står norton personal firewalls, står der på min bare norton antivireus
Avatar billede trekkies Juniormester
05. november 2005 - 23:00 #7
Har du mulighed for at tage en kopi af skærmen af Norton, så jeg kan se det?
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
05. november 2005 - 23:01 #8
tjae hvordan gør man det ?*S*
Avatar billede trekkies Juniormester
05. november 2005 - 23:02 #9
Gør følgende:
Åben "Norton" tryk på knappen "Prt Scr" og indsæt det nu i et billed program (f.eks. Paint) og send det til mig via spam@darkskies.dk
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
05. november 2005 - 23:06 #10
ved ikke om det er min "version" der er underlig, men kan heller ikke se nogen
"prt scr" knap... er der en måde at ta et billede af hele min skærm istedet ?
Avatar billede trekkies Juniormester
05. november 2005 - 23:08 #11
"prt scr" er på dit tastatur, oppe over "Insert".
Ja, det er til at tage et billed af hele skærmen.
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
05. november 2005 - 23:12 #12
jeg trykker på knappen... men intet sker.. hvad skal jeg gøre?
Avatar billede trekkies Juniormester
05. november 2005 - 23:15 #13
Når at du har trykket på knappen, skal du åben et billed program(f.eks. paint) Når at programmet er åbnet trykker du på "CTRL+V" så kommer billedet ind i programmet, gem det ved at trykke på "CTRL+S", send det til mig på denne mail adresse = spam@darkskies.dk
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
05. november 2005 - 23:25 #14
fik du den ? :)
Avatar billede trekkies Juniormester
05. november 2005 - 23:26 #15
Ja, det har jeg.

Jeg kan se at du har "Norton Antivirus" og ikke "Norton Firewall".
Kigger på det...
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
05. november 2005 - 23:28 #16
oki.. men jeg fik ellers at vide under installationen at jeg skulle slå windows firewall fra(hvilket er gjort) og nu siger limewire at en firewall blokerer...
Avatar billede trekkies Juniormester
05. november 2005 - 23:31 #17
Prøv dette:
Klik på "Internet Worm Protection" hvad står der der?
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
05. november 2005 - 23:33 #18
"INTERNET WORM PROTECTION blocks internet worm attacks at the point of entry" (more info)
Avatar billede trekkies Juniormester
05. november 2005 - 23:35 #19
Klik på "More info"
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
05. november 2005 - 23:38 #20
der står frygtelig meget... ville det være okey om jeg sender dig et billede af det ?*S*
Avatar billede trekkies Juniormester
05. november 2005 - 23:39 #21
ok
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
06. november 2005 - 00:06 #22
jeg tror da jeg fik sendt det langt om længe.... :)  ik?
Avatar billede trekkies Juniormester
06. november 2005 - 00:07 #23
Der står ikke noget spændende :(

Prøv følgende:
Åben "Norton" Klik på "Options"

Send mig et billed af det.
Avatar billede trekkies Juniormester
06. november 2005 - 00:18 #24
Klik på "Internet Worm Protection" ude til venstre.

Send mit et billed af det.
Avatar billede trekkies Juniormester
06. november 2005 - 00:23 #25
Prøv at genstarte computeren, msåke virker det.
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
06. november 2005 - 00:23 #26
jeg har åbnet internet worm protection. OG jeg har åbnet programkontrol. og valgt permit all. men dette løser ikke problemet
Avatar billede trekkies Juniormester
06. november 2005 - 00:24 #27
msåke = måske
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
06. november 2005 - 00:24 #28
ja klart 2 sek *S*
Avatar billede trekkies Juniormester
06. november 2005 - 00:26 #29
Du kan også prøve at fjerne ALT med limeWire fra listen, genstarte computeren, åben LimeWire, Så skulle den gerne komme frem og spørge dig om hvad du vil med det program, sæt den til "Premit All".
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
06. november 2005 - 00:37 #30
det prøver jeg lige. for det andet virkede ikke *s* desuden tror jeg at den allerede var sat til permit all. 2 sek
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
06. november 2005 - 01:03 #31
norton spurgte rigtignok om limewire måtte få lov til at skabe forbindelse til internettet. og jeg sagde selvfølgelig ja. men limewire siger stadig at en firewall blokerer for adgang :(
Avatar billede trekkies Juniormester
06. november 2005 - 01:04 #32
Det lyder meget mærkeligt.
Avatar billede trekkies Juniormester
06. november 2005 - 01:05 #33
Er du sikker på at du ikke har en firewall installeret?
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
06. november 2005 - 01:09 #34
jeg har formatteret min interne harddisk og geninstalleret windows for få dage siden. og jeg har slået windows helt fra. findes der mon firewalls der kan snige sig ind? jeg havde "avg 30 dage trial" som jeg afinstallerede lige inden jeg installerede norton antivirus. så umiddelbart vil jeg mene at jeg ikke har nogen andre firewalls...
Avatar billede trekkies Juniormester
06. november 2005 - 01:13 #35
Måske er der stadig nogle filer fra AVG på computeren.

Prøv følgende:
Start -> Kontrolpanel -> Sikkerhedscenter -> Klik på "Firewall" hvad står der?
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
06. november 2005 - 01:16 #36
derinde står der at nortons firewall er "on" andet står der ikke.
Avatar billede trekkies Juniormester
06. november 2005 - 01:18 #37
Prøv følgende:
Åben "Norton" Klik på "LiveUpdate" står der "Firewall" eller "Internet Security" nogle steder i scroll menuen?
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
06. november 2005 - 01:21 #38
nej men der står "norton antivirus internet worm protection signature update" .. ca 10 andre punkter.. mon jeg bare skal opdatere norton?
Avatar billede trekkies Juniormester
06. november 2005 - 01:22 #39
Prøv det
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
06. november 2005 - 01:30 #40
det virkede ikke. limewire bliver stadig blokeret af en firewall
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
06. november 2005 - 01:31 #41
og jeg har genstartet
Avatar billede trekkies Juniormester
06. november 2005 - 01:34 #42
Prøv dette:
Start -> Kontrolpanel -> Tilføj eller fjern programmer -> Scroll ned til "Norton" hvad står der med "Norton"?
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
06. november 2005 - 01:38 #43
der står bare "norton antivirus 2005 (symantec corporation)" der er to andre progamer der osse kommer fra symantec corporation. "LiveReg" og "LiveUpdate 2.5"
Avatar billede trekkies Juniormester
06. november 2005 - 01:38 #44
Det er i orden.
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
06. november 2005 - 01:49 #45
kender du andre muligheder tror du ?*S*
Avatar billede trekkies Juniormester
06. november 2005 - 01:50 #46
Jeg er ved at løbe tør for ideer :(

Jeg logger af nu, og får noget søvn, men vil tænke over dit problem.

Vender tilbage i dag - søndag  :)
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
06. november 2005 - 02:10 #47
ja det i orden :) bare lige for at opsummere: jeg kan ikke uploade bittorrent-filer. og kan ikke søge i limewire. begge dele først efter at jeg installerede norton antivirus 2005... men jeg kan både søge og downloade med emule.
Avatar billede trekkies Juniormester
06. november 2005 - 08:55 #48
Så er jeg stået op :)

Jeg har nogle få ting som du kan prøve.

1:
Åben "Norton" Klik på "Options" Klik på "Internet Worm Protection" Klik på "Configure Exclusions", send mig et billed af det.

2:
Åben "Norton" Klik på "Options" Klik på "Internet Worm Protection" Fjern flueben ved "Enable Internet Worm Protection(recommended)" Klik på "Ok".
Genstart Computeren, nu er "Internet Worm Protection" slået fra, se om det hjælper på dine programmer.
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
06. november 2005 - 14:48 #49
så er jeg stået op :) .. jeg har store problemer med at sende mails med vedhæftede filer :S .. men har skrevet ned hvad der står i vinduet når man åbner "configure Exclusions" :

Internet worm protection signature exclusions. (more info)
signature exclusions.
internet worm protection signature name.
herunder er der tre bokse der er krydset af:
-HTTP IIS ISAPI Extension (code Red)
-MSSQL StackOverflow
-Witty Worm Propagtion

håber det kan bruges. imens slår jeg internet worm protection fra og genstarter og ser om det virker :)
Avatar billede trekkies Juniormester
06. november 2005 - 14:56 #50
Har du prøver med alle slags vedhæftet filer eller bare nogle slags?
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
06. november 2005 - 15:09 #51
jeg har kun prøvet med billeder. men igår virkede det fint. jeg prøvede osse at sende med hotmail. men der ville hotmail åbenbart installere et eller andet program til at vedhæfte filer. og det kunne ikke lade sig gøre :) iøvrigt virkede det ikke med at slå internet worm protection helt fra. limewire bliver stadig blokeret af en firewall.
Avatar billede trekkies Juniormester
06. november 2005 - 15:15 #52
Siden at vi nu har prøvet at slå Norton fra og det ikke har hjulpet, så er det ikke den som er galt med.

Når du vil sende vedhæfter filer, er det i hotmail eller outlook, da jeg kan se at du bruger Google mail til de ting som du har sendt til mig.
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
06. november 2005 - 15:51 #53
spørg mig ikke hvorfor. men pludselig bliver limewire ikke blokeret af en firewall længere... så det er jo godt... men ret mærkeligt
Avatar billede trekkies Juniormester
06. november 2005 - 15:54 #54
Ja, det er mærkeligt :)

Er Limewire sat til igen?
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
06. november 2005 - 16:59 #55
ja den er sat på permit all. men pludselig er der et program mere på listen i "program control" det er :"microsoft Generic Host Process for Win32 Services" og dens status står på automatic
Avatar billede trekkies Juniormester
06. november 2005 - 17:06 #56
Jeg har også "microsoft Generic Host Process for Win32 Services", men bare 2 af dem. en af dem er sat til "Automatic" og den anden er sat til "Permit All"

Jeg skrev før:
Er Limewire sat til igen?

Jeg mener:
Er Norton sat til igen?
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
06. november 2005 - 17:13 #57
ja altså jeg åbnede limewire. og norton har hele tiden været åbent og sat til. men lidt mærkeligt med "microsoft Generic Host Process for Win32 Services". det program husker jeg ikke at ha installeret(ved ikke engang hvad det er)
Avatar billede trekkies Juniormester
06. november 2005 - 17:22 #58
"Microsoft Generic Host Process for Win32 Services" er noget som Windows bruger.
Det er med i Windows 2000 og XP
Du kan læse mere om det her(Siden er på engelsk):
http://www.computing.net/security/wwwboard/forum/272.html
Avatar billede trekkies Juniormester
07. november 2005 - 13:11 #59
Vil det sige at alt kører som det skal?
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
08. november 2005 - 04:45 #60
ja det gør det... men jeg UNDRER mig... hvis du kommer med et "svar" er du mere end velkommen til at få points !!! for du gjorde mig trods alt en del klogere *S*
Avatar billede trekkies Juniormester
08. november 2005 - 09:14 #61
Det er godt at det virker nu.

Men da jeg næsten ikke har lavet noget, så tager du bare dine point igen :)
Avatar billede kaptajn23 Nybegynder
10. november 2005 - 09:18 #62
oki. men ellers mange tak for indsatsen !!!!
Avatar billede trekkies Juniormester
20. november 2005 - 00:17 #63
For at godkende dit svar, skal du markere dit navn i boksen ude til venstre, klik på knappen "Accepter", derefter er dette spørgsmål lukket og du har fået dine point tilbage :)