Avatar billede scivias Nybegynder
05. november 2005 - 14:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med hjemmeside i Dreamweaver

Hej
Jeg er en glad amatør som laver denne hjemmeside www.timotheuskirken.dk i Dreamweaver.
Den fungerer som den skal i forhold til målgruppen, selv om designet ikke når de helt store æstetiske højder.
Hvad der imidlertid ærgrer mig er at siden, som jeg laver i 800x600, når den ses i andre og højere opløsninger ser helt vanvittig ud med alt for meget venstre menuramme og alt for smal venstreramme til hovedindholdet.
Måske gider nogen prøve at se siden i en højere opløsning og komme med et bud på hvordan jeg evt. kan sikre mig at siden kan ses i forskellige opløsninger uden at komme helt ud af proportioner? Er der en løsning, som ikke kræver at jeg ændrer min eegen 800x600, som jeg har det godt med.
På forhånd tak for evt. svar.
Scivias
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
05. november 2005 - 15:29 #1
Du har i dit framset sat højre side til at være fast størelse og venstre til at fylde resten
cols="*,629"

hvis du istede siger at venstreside har en fast størelse og højre fylder resten så skulle den være klaret
feks cols="150,*"
Avatar billede scivias Nybegynder
05. november 2005 - 16:09 #2
Det kan jeg simpelhen ikke finde ud af - kan du bøje det i neon, så selv jeg kan forstå det: hvor går jeg ind og ændrer, som du foreslår, skal det skrives direkte ind i html eller kan jeg gøre det i Dreaweavers menuer.
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
05. november 2005 - 16:17 #3
Kan detsvære ikke sige hvor i dreamweaver du gør det...(Jeg er på GoLive *S*)
Men den side der har dit frameset... ( http://www.timotheuskirken.dk/index.htm )
der er en linie i koderne der ser sådan ud
<frameset cols="*,629" frameborder="NO" border="0" framespacing="0" rows="*">

*,629 betyder  at første frames brede er automatisk og anden frames brede er 629px
Ved somsagt ikke helt hvordan dreamweaver ordner den slags men det er bare at ændre det i koderne... Det kan DW sagtens klare ;-)
Avatar billede scivias Nybegynder
05. november 2005 - 17:27 #4
Hej igen
Puha! Gider du prøve og kigge på siden nu www.timotheuskirken.dk og lige sige mig om det ser OK ud. Mange tak.
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
05. november 2005 - 17:31 #5
Ser da hvertfald ud til den holder den str. du havde tænk dig...... (150px)
Dog ville jeg ændre den højre sides brede til * .... altså auto brede ...  cols="150,*" istedet for  cols="150,629"
men ellers ok
Avatar billede scivias Nybegynder
05. november 2005 - 17:38 #6
Vil du prøve at kigge en gang til og hvis det er OK betyder det så at også andre opløsninger får en bedre side ud af det?
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
05. november 2005 - 17:41 #7
OK betyder at menuen (venstre side) nu holder de 150px brede og indholdet på højre side udfylder resten af siden...
Så JA....ser fint ud
Avatar billede scivias Nybegynder
05. november 2005 - 17:44 #8
Tusind tak - du skal have points for din hjælp og tålmodighed - så skriv et svar.
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
05. november 2005 - 18:01 #9
Så lidt da.... :-)