Avatar billede saxe_bratlie Nybegynder
05. november 2005 - 13:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fjerne verdier

Jeg har følgende verdier i en spørring:

1554.0
884.0
987.0

Jeg ønsker å ta vekk .0 på alle disse.Feltet er definert som tekst, og ikke tall verdier. Hvordan tar jeg vekk .0 på i en spørring. Hsuk at tall lengden varierer.
Avatar billede mugs Novice
05. november 2005 - 13:53 #1
SELECT Tabel1.felt1, Len([felt1])-2 AS Udtryk1, Left([felt1],[Udtryk1]) AS Udtryk2
FROM Tabel1;

Kan sende dig et eksempel
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2005 - 13:54 #2
En model kunne være at konverterer til tal, såfremt det altid er tal (kræver engelsk sprog eller skal du replace . med ,

round(cdbl(kolonne)) giver heltal.

left(kolonne, instr(kolonne, '.')) , fungere kun hvis der altid er et .
Avatar billede mugs Novice
05. november 2005 - 14:06 #3
kryptos, det skal være
left(kolonne; instr(kolonne;'.'))
Iøvrigt får du , men i dit udtryk:

1554.
884.
987.
Avatar billede saxe_bratlie Nybegynder
05. november 2005 - 14:13 #4
Jeg kan dessverre ikke SQL, og bruker kun spørringer i rutenettet. Feltet mitt heter [verdi]

Dersom du kunne skrive hele strengen, hadde det vært fint. Jeg vil ikke ha med . på slutten.
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2005 - 14:14 #5

Left(kolonne; instr(kolonne;'.')-1)

da ;)
Avatar billede saxe_bratlie Nybegynder
05. november 2005 - 14:16 #6
flott....!! Takk for hjelpen !! Du må poste svar om du skal få dine poeng, eller går de til Mugs.
Avatar billede saxe_bratlie Nybegynder
05. november 2005 - 14:20 #7
huff, nå gjorde jeg en feil, så da gikk de til Mugs allikevel. Beklager...!!