Avatar billede bdf Mester
02. november 2005 - 09:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Zyxel 650r ?

Hejsa Eksperter.
Har en 2048/256 til 258,- hos Cybercity med en ZyXEL 650R.

Mit problem er at routeren ca. hver 14 dag går (kold) internettet dør simpelthen...
Problemet løses ved at slukke og tænde den igen, lidt irriterende i længden…

Selve netværket er opbygget på følgende måde:
Kabel fra router til switch.
Kabel fra switch til Access Point.  (Bærbar kører trådløst)
Kabel fra switch til computer_1
Kabel fra switch til computer_2

Hva kan jeg gøre?
M.v.h. Robert
Avatar billede levich Nybegynder
02. november 2005 - 09:21 #1
Hvordan kan det være, at du får det så billigt?
Prøv at ringe til cybercity og spørge om de har hørt om tilsvarende problemer?
Avatar billede bdf Mester
02. november 2005 - 09:26 #2
Enten jeg er en go kunde eller fordi jeg er go til at brokke mig :P men nok om det...

Jamen har faktisk opgivet Cybercitys kundeservice! Når man ringer til dem siger de jo med det samme, at hvis man ik kan komme på nettet skal man bare slukke og derefter tænde sin router igen... løsningen virker jo men bare irriterende at gøre i længden
Avatar billede shb Nybegynder
02. november 2005 - 09:35 #3
jeg er også en uheldig ejer af en zyxel presige 650r med tilhørende cybercity abonnoment... og min router smider også IP adressen fra cybercity når jeg laver for mange forbindelser. dette sker ofte når jeg har en torrent fil åben til download med mange forbindelser :( jeg har haft kontaktet cybercity om problemet, men de sender mig jo bare en ny zyxel prestige 650r, og kigger på den jeg har...
sådan kan vi blive ved. det er enten en skodrouter eller også er cybercity defekte.
jeg kan ikke bevise for cybercity at dette er problemet, men du er bestemt ikke den eneste med dette problem.
jeg ahr haft snakket med et par andre fra min skole, med nøjagtig samme problem, og jeg er helt enig, det bliver MEGET irriterende i længden
Avatar billede bdf Mester
02. november 2005 - 09:39 #4
Min løsning indtil videre bliver at sætte en timer på 230V stikket til routeren.
Timeren slukker routeren kl 00:00 og tænder den igen kl 00:01 :P Bare lidt træls hvis man har en server kørende...
Avatar billede bdf Mester
02. november 2005 - 10:08 #5
Nu er samme spøsgsmål sende til Cybercity Kundeservice & Support, skal nok lige skrive hva der sker i sagen...

Spørgsmål lukket...