Avatar billede ouha Nybegynder
31. oktober 2005 - 10:08 Der er 8 kommentarer

disable xp firewall ikke mulig, er på SBS 2003 domain

Hej,

Hvordan disabler jeg xp firewall på en client som er på SBS windows 2003 domain... ?  Firewall er ikke enabled på servern...
På clienterne er xp firewall enabled og disable knappen er "gray out"  ..  ?
Avatar billede screem_brille Novice
31. oktober 2005 - 10:13 #1
Slå den fra med en GPO.
Avatar billede screem_brille Novice
31. oktober 2005 - 10:16 #2
hent group policy management fra microsoft og installer det (det giver et meget bedre overblik)

Opret derefter en policy der hedder disable firewall

højreklik på den, og vælg edit naviger til -> computer configuration -> administrative templates -> network -> network connections her kan duindstille mange ting mht firewall (det kræver dog du har SP1 installeret)
Avatar billede jens_bach Nybegynder
01. november 2005 - 20:40 #3
Der er en fejl i SBS server 2003, og ja det er en GPO, men den er ikke sat (man kan ikke se den)

Se eventuelt dette link
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=D70097C2-4317-40E0-B7DA-FEB52C6B6386&displaylang=en

mvh
jens
Avatar billede screem_brille Novice
01. november 2005 - 20:44 #4
ok men den fix er integreret i SP1 ikke ? (derfor jeg så ikke har set den fejlen)
Avatar billede screem_brille Novice
01. november 2005 - 20:45 #5
beskriver den hotfix ikke netop det modsatte af spørgers problem ? (han vil disable den, og artiklen er til at enable den, men kan da tage fejl er pænt smadret *S*)
Avatar billede jens_bach Nybegynder
01. november 2005 - 20:53 #6
beskriver den hotfix ikke netop ........ -> JO :) men jeg har set at det også gæller omvendt.

ok men den fix er integreret i SP1 ikke -> pas, men jeg må indrømme at jeg ikke har stødt på den her i slut 2005. så det er den nok..
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 09:26 #7
brug for mere hjælp ?
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 22:56 #8
brug for mere hjælp ?