Avatar billede curieux Nybegynder
28. oktober 2005 - 22:32 Der er 2 kommentarer

Print servers - hvilken!?

Jeg er lidt på udkig efter en print server! - Men fuck de er dyre! - Skal bare bruge en lille en til hjemmebrug. Har også fundet lidt, men er de her noget værd?

IOGear USB Print Server GPSU01 - og hvormeget langsommere bliver det af det kun er usb 1.1 ?

LCS-PS101-2 1 USB2.0 Multi-Prot. - Virker ok - kan den købes i DK?
Avatar billede dmcn Praktikant
28. oktober 2005 - 23:30 #1
Har du intet imod brugt hardware, kan du prøve at kigge i markedsnyhedsgrupperne, f.eks. dk.marked.privat.edb.ekstern - der er ofte printservere til salg, og om ikke andet kan du eftersøge dem.
Du kan smugkigge lidt i gruppen her: http://groups.google.com/group/dk.marked.privat.edb.ekstern
og læse lidt om usenet på www.usenet.dk, hvis du ikke er bekendt med nyhedsgrupper. :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. oktober 2005 - 00:01 #2
Det afhænger lidt af, hvad funktioner du ønsker. Det er jo ikke alle printere der fungerer på alle printservere - mange blækprintere, og endnu mere multifunktions printere kræver helt specielle printservere.

Kigger man råt på printservere, betyder USB1.1 i forhold til USB2 ikke det store. Der er rigeligt med båndbredde i en USB1.1 printserver, med mindre du har en stor dyr farvelaserprinter. Og har du det, har du formentlig ikke lyst til at køre på andet, end en intern printserver bygget til printeren.

Så hvilken printer ønsker du koblet på?