Avatar billede choco Nybegynder
28. oktober 2005 - 11:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hent fra database

Jeg har et meget underligt problem syntes jeg selv... jeg jeg tilføjer en film i min film database skulle den gerne vise den i et listview... men når jeg tilføjer den vises den ikk før jeg har lukket mit program og åbner det igen... men hvis jeg køre en debug mens jeg tilføjer den så vil den godt vise filmen uden jeg behøver at lukke mit program først... er her nogen som kan gennemskue den???
Avatar billede choco Nybegynder
29. oktober 2005 - 15:58 #1
hmmm det lader heller ikk til jeg er den eneste der ikk kan gennemskue den lille dumme ting???
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2005 - 17:18 #2
Kører du en refresh på din listbox (måske et nyt databind hvis du har lavet den sådan) ?
Avatar billede choco Nybegynder
30. oktober 2005 - 21:51 #3
ja på en måde gøre jeg... der hvor den henter fra database når jeg åbner mit program det ligger i en function og den function henviser jeg til efter der er oprettet en ny film, så det burde jo virke... det virker også helt fint hvis jeg køre debug og at jeg ser den køre det igennem så er der ingen problemmer... det er det jeg ikk rigtig kan forstå... eller hvis jeg opretter en film mere bliver det forri film vist i min listview...
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2005 - 06:49 #4
Vil gætte på at det handler om at du explicit skal have et refresh på din listview.

Hvis du ikke har et explicit refresh så sæt et på.
Avatar billede choco Nybegynder
31. oktober 2005 - 12:24 #5
det kan ikk have noget at gøre med at noget af det som bliver tilføjet til min DB kommer fra en combobox?? for ved tekst skriver du trim og tal skriver du cstr osv.
skal man skrive noget andet ved en combobox for det er jo egentlig ikk tekst det er jo et valg man tager..
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2005 - 12:28 #6
Kan jeg ikke forestille mig - godt nok er det et index til komboboksen, men det omsætter på vel sagtens til noget tekst af en slags?
Avatar billede choco Nybegynder
31. oktober 2005 - 13:55 #7
jaa det gøre det.. men hvis jeg henviser til form1_load på den ene måde så virker det helt fint når jeg tilføjer men så virker det ikk når jeg rediger men hvis jeg så henviser til form1_load på en anden måde virker tilføj ikk men det gøre rediger..

men det hele virker fint hvis jeg køre debug og selv kan se at den køre det igennem.. det er jo det der er det underlige ved det..
Avatar billede choco Nybegynder
15. februar 2010 - 16:45 #8
Lukker