Avatar billede jmdahl Nybegynder
21. oktober 2005 - 09:05 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Lagerplads til digitalefotos søges

Jeg leder efter en et sted/en udbyder på internettet, hvor jeg kan have digitalefotos (5GB) liggende. Det skal være som backup for min harddisk. Gerne med FTP adgang.

Det skal altså ikke være en af disse "foto-web-galleri-ting" som fx http://www.csg.dk/produkt.phtml?side=foto

Jeg kunne selvfølge oprettet 5 Gmail konti, men det virker lidt absurt.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. oktober 2005 - 09:08 #1
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. oktober 2005 - 09:09 #2
Glemte lige.

Du behøver ikke at købe et domæne.
Du behøver heller ikke at bruge det som en hjemmeside, det kan bruges som rent lager.

Alternativt kan du jo oprette to Gmail konti, og så maile dine billeder til dem.
Avatar billede jmdahl Nybegynder
21. oktober 2005 - 09:17 #3
Det var et hurtigt svar - og tæt på, men jeg leder stadig efter noget ikke "webhotel" agtigt, fordi de er ret dyre.

I mine første år på internettet (1997) husker jeg, at der var flere steder, hvor man via ftp kunne uploade filer til en server, som så fungerede som ekstern harddisk.

Nu hvor flere tager digitale fotos må der opstå et behov for backups. En internetbaseret lagerplads er svaret, for den kan ikke blive stjålet - max udslettet af vira.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. oktober 2005 - 09:25 #4
eller brænde.....
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. oktober 2005 - 09:35 #5
Avatar billede jmdahl Nybegynder
21. oktober 2005 - 09:47 #6
http://www.wannafind.dk/ har de en service som hedder Remote backup, det kommer der hen ad.

Jeg tror der er mulighed for et forretningsområde her - set i lyset af at man kan få gratis 1 GB mail konti hos Google og Yahoo.

Du skal da indtil videre have tak og du får point, evtr. delepoint hvis der dukker et ellers andet snedigt hosting op over weekenden.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. oktober 2005 - 10:48 #7
jmdalh>> mail ved google er nu oppe på 2,5Gb. Der findes et værktøj der kan uploade filer på gmail, som var det et eksternt drev (uden at sende mails) men hvis google ændre på deres nuværende setup, kan det være at alt går tabt..... Derfor linker jeg ikke til dette værktøj.
Avatar billede jmdahl Nybegynder
24. oktober 2005 - 10:53 #8
Hejsa,

Har selv fundet noget godt på www.streamload.com De tilbyder gratis 10GB med mulighed for bacht upload af filer op til 100mb. Det er ren lagerplads med mulighed for webvisning af udvalgte billeder til udvalgte personer.
Avatar billede jmdahl Nybegynder
24. oktober 2005 - 10:54 #9
Afslutter nu med point til dig.