Avatar billede badeflue Nybegynder
20. oktober 2005 - 15:08 Der er 4 kommentarer

Opsætning af DI-624+ Wireless Router

Hej folkens. Jeg har her for nylig fået TDC Bredbånd som kører med den medfølgende speedstream router. Vi bor 2 sammen, så vi ville dele internetforbindelsen med denne her DI-624+ router/Switch. Det gik også fint, men når vi ville bruge P2P programmer som BitTorrent gik det utrolig langsomt. Jeg læste her at jeg kunne gå ind til opsætningen af DI-624+'en (Som for øvrigt er webbaseret) og slå DHCP fra, da dette skulle gøre at vi ikke ville få uddelt ip'er fra DI-624+ routeren, og så i stedet for at sætte netstikket fra den originale speedstream router til uplink så bare sætte det i et af de andre stik i DI-624+ (ved det lyder lidt dårlig formuleret men det var hvad der stod jeg skulle gøre) nu er problemet at kun en af vores computere kan forbindes til nettet, og jeg kan ikke komme tilbage og sætte DHCP til igen på DI-624+ routeren, da man skal logge ind på den ved at skrive: http://192.168.0.1/ hvor det sidste  tal spænder fra 1 til 255. men da jeg nu har fjernet DHCP så har switchen ikke den ip (192.168.0.1) som jeg burde bruge til at komme ind og ændre opsætningen af switchen. Nu er mit spørgsmål: hvordan kan jeg slå DHCP til på min DI-624+ igen? er der en mulighed for at gøre det offline, eller en nulstillings knap på den osv. osv. (jeg er lidt på bar bund her). På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede dreamless Nybegynder
20. oktober 2005 - 15:24 #1
Du kan gøre flere ting, du kan reset routeren bag på ved at trykke en kuglepen i hullet hvor der står reset et par minutter indtil alle lamperne blinker og routeren genstarter og er dermed sat til fakbrikindstillingerne igen. Det andet du kan gøre er at koble dig på routeren via den indbyggede switch med et netværkskabel som sætte i en af de 4 lan porte. Du gir så din egen computer en adresse der ligger inden for den range som routeren også ligger i. I dette tilfælde 192.168.0.x/255.255.255.0 (i dit tilfælde kunne du jo bruge 192.168.0.2 med subnettet 255.255.255.0)
Avatar billede dreamless Nybegynder
20. oktober 2005 - 15:29 #2
og måden du tilgår routeren på er særfølgelig ved at gå ind på http://192.168.0.1 og slå dhcp til igen eller opsætter routeren igen. Men kan ikke se hvorfor i vil slå dhcp fra grunden til jeres P2P programmer er lidt langsomme er nok bare fordi i ikke har forwardet de porte de køre på til jeres ipadresser. Sæt feks. 2 forskellige porte i programmerne hvis i bruger det samme og route så de porte til jeres ip adresser i routeren og åben alle i den speedstream router i har nu til den ipadresse som dlink routeren står på. Lidt kludret håber du forstår.
Avatar billede badeflue Nybegynder
20. oktober 2005 - 20:35 #3
Hej dremless. mange tak for svaret ang. DI-624+ routeren, det virker fint nu.. jeg kan også godt forstå det med at forwarde portene til min router, men jeg ved ikke hvordan jeg kommer ind og åbner alle i min speedstream router, da jeg ikke lige ved hvordan jeg får forbindelse til den (altså kommer ind og konfigurerer den).. du skal nok få de 100 point for dit tidligere svar, men kunne være lækkert hvis du vidste hvordan jeg konfigurerer speedstream routeren..

tak for hjælpen.
Avatar billede dreamless Nybegynder
02. december 2005 - 22:57 #4
Hej Badeflue

Søg på speedstream herinde der er en del svar på dit spørgsmål mener jeg.
Og så lidt da, vi er her jo for at hjælpe hinanden.