Avatar billede mansa Nybegynder
19. april 2001 - 13:33 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Zoom/scroll i AutoCAD virker ikke

Det er muligt at bruge hjulet på en wheelmouse til zoom/scroll, så man slipper for at skulle have fat i menuerne.
Det virker på vores bærbare, men ikke på den stationære!?! Har du prøvet dette og kender du årsagen?
Det drejer sig om en Athlon 500MHz med Logitech Cordless Wheel Mouse + Win98 + Office97 + AutoCAD 2000.

Vi har prøvet de forskellige indstillinger i muse-menuen og de andre umiddelbare steder. Kan det være et spørgsmål om drivere? I så fald hvilke af dem?

Venlig hilsen
Niels
Avatar billede half_d Nybegynder
19. april 2001 - 13:39 #1
Jeg kan kun sige at det godt kan lade sig gøre :)
Virker scroolknappen i resten af windows?

Jeg har oplevet at scroolknappen ikke virkede i enkelte ACAD installationer, men det er nok noget med opsætningen.
Avatar billede palmanimal Nybegynder
19. april 2001 - 21:23 #2
Kender problemet.
se her:
http://www.logitech.com/cf/support/1440.cfm
Jeg installerede nye drivere på både bærbar og sttionær. Virker fint. Kan ikke lige huske hvad driveen hedder.
Avatar billede palmanimal Nybegynder
19. april 2001 - 21:24 #3
Sttionær = stationær
driveen = driveren
Avatar billede mansa Nybegynder
20. april 2001 - 09:33 #4
Tak for det. Det prøver jeg i weekenden, så vender jeg tilbage mandag.
Venlig hilsen
Niels

PS. Det er sgu svært at skrive med tastaturet på hovedet ;-)
Avatar billede nkh Nybegynder
04. maj 2001 - 19:27 #5
Nu ved jeg ikke lige, om du har fået det til at virke med nye drivere.... Men midterste museknap kan have to forskellige indstillinger/funktioner, hvilken specielt er interessant når man arbejder med Wheel mouse. I AutoCAD findes en variabel kaldet Mbuttonpan, som har to indstillinger - Hvis variablen er indstillet til 0 (nul) - anvendes knappen (hjulet) til Osnaps lokalmenu - Men hvis du indstiller variablen til 1 - anvendes knappen/hjulet til Zoom og Pan med Wheel mouse og med 3 knaps mus kun til Pan.

Håber dette kan hjælpe dig lidt - hvis det stadig er et problem.

mvh
Niels
Avatar billede mansa Nybegynder
07. maj 2001 - 08:04 #6
De nye drivere hjalp og i kombination med Mbuttonpan-indstillingen er det helt perfekt

Venlig hilsen
Niels