Avatar billede dnx Nybegynder
19. oktober 2005 - 20:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få .htaccess til at virke

Hej...

Jeg kan ikke få .htaccess til at virke... Jeg har lagt .htaccess i den mappe jeg gerne vil beskytte, og htpasswd i en mappe på mit c drev (må man det?) Selve siden er beskyttet, men man kan ikke logge ind. Jeg kører en Apache server i windows..

Håber der er nogen der kan hjælpe...
Avatar billede dnx Nybegynder
19. oktober 2005 - 20:32 #1
Wey... Fandt selv løsningen...
Avatar billede jobbe104 Nybegynder
19. oktober 2005 - 20:36 #2
Du skal sørge for at mod_rewrite er aktiveret i din httpd.conf. Den ligger  under conf mappen i den mappe hvor du har installeret apache

Linien:
"LoadModule rewrite_module modules/mod_rewrite.so"
skal ikke være commented (skal ikke have # i starten af linien)

Desuden skal du i det directory hvor du vil bruge din .htaccess sikre dig at du må anvende .htaccess . Allowoverride skal sættes til All for den mappe i httpd.conf

F.eks.

<Directory />
    AllowOverride All
</Directory>

Hvis det er i roden af htdocs mappen du vil anvende .htaccess. Jeg er ikke ekspert, så  du må ikke tage det som et 100% KORREKT svar. Men prøv med det og spørg igen
Avatar billede jobbe104 Nybegynder
19. oktober 2005 - 20:37 #3
Too late ;-)