Avatar billede tnla Mester
17. oktober 2005 - 13:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Vokser en pixelfejl?

Hej, jeg har fået fortalt af naboen at en pixelfejl (lille prik på skærmen) bliver større tiden, men andre jeg nævner det for, har aldrig hørt om det fænomen. Har nogen af jer hørt om det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. oktober 2005 - 13:16 #1
Det passer ikke :)
En pixel "smitter" ikke!
Avatar billede venturer Nybegynder
17. oktober 2005 - 13:19 #2
Enig med Stigers. Der er sikkert nogen der har fået indtrykket af at pixel fungere lige som dårlige klynger på en HD som netop godt kan sprede sig.

I nogle tilfælde vil jeg mene det er muligt for en pixelfejl at blive forværret. Men stadig kun for den ene pixel.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. oktober 2005 - 13:20 #3
Ifølge Samsung er en Pixel fejl noget der opstår under produktionen. Tit og ofte pga af støv og skidt. Efter at panelet på fabrikken er lukket skulle der ikke længere kunne komme støv ind.

Pixel fejl smitter altså ikke.
Avatar billede tnla Mester
17. oktober 2005 - 14:31 #4
Det er ikke om prikken spreder sig ("smitter") jeg tænker på, men om den bliver større, måske fordi den "brænder igennem". Det er jo af samme grund man har pauseskærm, altså for at undgå at det samme billede står og brænder sig fast på skærmen. Prikken lyser jo på præcis samme sted hele tiden.

Men hvis ingen har oplevet at den forstørres, er det vel en skrøne...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. oktober 2005 - 22:40 #5
LCD skærme har modsat billedrør og plasma skærme ikke problemer med fastbrænding.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. oktober 2005 - 21:41 #6
Mangler du svar?
Avatar billede tnla Mester
20. oktober 2005 - 11:25 #7
OK. Jeg går ud fra at LCD skærme = fladskærme? Dvs, så er pauseskærm-funktionen overflødig på LCD-skærme...