Avatar billede -kp- Nybegynder
17. oktober 2005 - 11:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ændre skærmbilledet.

Mit skærmbillede står lidt skævt, hvordan kan jeg rette op på det.
Jeg ved godt man kan ændre det horisontalt og vertikalt, men på den
måde, flytter jeg hele billedet op/ned eller højre/venstre.
Jeg vil gerne kunne ændre billedet kun i den ene side, så jeg for det rettet op. Hvordan kan jeg gøre det?
Avatar billede darth-domino Nybegynder
17. oktober 2005 - 11:41 #1
Hvilket grafikkort har du?
Avatar billede -kp- Nybegynder
17. oktober 2005 - 11:52 #2
Jeg har et Radeon 9600 XT-4.
Avatar billede screem_brille Novice
17. oktober 2005 - 11:54 #3
du gør billedet lidt mindre, centrerer det, og derefter gør det større så det passer med kanterne (via knapperne på skærmen)
Avatar billede darth-domino Nybegynder
17. oktober 2005 - 11:55 #4
Kan du ikke ændrer det under advancerede installinger under egenskaber for skærm? Det kan jeg på min GeForce FX 5700...
Avatar billede -kp- Nybegynder
17. oktober 2005 - 12:47 #5
Det ser ud til at det er browserbilledet der er skævt og ikke det faste skærmbillede.
Jeg har prøvet at gøre det mindre og derefter maximere, men det er stadig lidt skævt.

Jeg kan ikke finde en indstilling under indstillinger for skærm, der kan ændre det?
Hvad hedder den indstilling du har til dit Geforcekort som kan ændre det.

F.eks. dette billede står lidt for højt i venstre side, så det burde egentlig sænkes
lidt i den side, men kun i den side!
Avatar billede screem_brille Novice
17. oktober 2005 - 14:57 #6
lyder som det er rotation du skal justere
Avatar billede -kp- Nybegynder
17. oktober 2005 - 15:18 #7
Det lyder rigtigt, men jeg kan ikke finde den funktion, hverken under skærm eller skærmkort, måske den hedder noget andet hos mig?
Avatar billede screem_brille Novice
17. oktober 2005 - 15:25 #8
normalt hedder det rotation, men det er ikke alle skærme som har den feature (ses oftest på skærme fra og med 19" og opefter) da den naturlige påvirkning pga jordens magnetisme på mindre skærme oftest er meget lille, men på større skærme kan det blive en faktor)
Avatar billede -kp- Nybegynder
17. oktober 2005 - 17:03 #9
Ok,- tak til jer begge.
Avatar billede screem_brille Novice
17. oktober 2005 - 17:04 #10
var så lidt *S*