Avatar billede net-base.dk Nybegynder
16. oktober 2005 - 01:46 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Pæne Link Som Eksperten.

Hey...

Er der nogle som kan fortælle mig hvordan jeg laver pæne link som på eksperten? så der kommer til at stå www.noget.dk/spg/123 i stedet for www.noget.dk/?page=spg&id=123

Etc. en guide til hvordan man sætter det op.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
16. oktober 2005 - 03:28 #1
Hvis jeg husker korrekt skal du lave en .htaccess fil med følgende indhold:

RewriteEngine on
RewriteRule ^/(.*)/(.*) ?page=$1&id=$2
Avatar billede amews_aj Nybegynder
16. oktober 2005 - 10:30 #2
Der er en guide her: http://mbn.dk/?aid=3
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
16. oktober 2005 - 14:10 #3
det er også meget godt... men hvis jeg nu f.eks gerne ville have det sådan at jeg skal have mulighed for at have flere parameter i min adresse linie f.eks. www.noget.dk/artikler/php/123/
hvordan skal jeg så lave det... for ved jeg kommer ud for at skulle have mulighed for at  have mange et parameter på nogle sider og næsten ingen på andre sider... hvordan klarer jeg det?
Avatar billede showsource Seniormester
16. oktober 2005 - 15:24 #4
example 5:
http://forums.devshed.com/t267522/s.html
må kunne hjælpe! :O)
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
21. oktober 2005 - 14:15 #5
Nå har kigget på jeres link... men tror ikke jeg kan lave det på den måde jeg gerne vil have...

for har nogle sider som kan se sådan her ud:
fil.php?page=news&id=31 --> news/31
og andre sådan her
fil.php?page=artikler&cat=php&id=12 --> artikler/php/12
eller
fil.php?page=forum&id=41&showfrom=621 --> forum/41/621

Så kan ikke se hvordan jeg skal lave det så det er kompatibelt med lige meget hvordan mine link ser ud...

Ja det skal da kun være hvis man har mulighed for at lade det så de pænelink bliver lavet om sådan her:
artikler/php/12 --> ?1=artikler&2=php&3=12 ovs... hvis der altså skulle være flere...
Avatar billede showsource Seniormester
25. oktober 2005 - 09:40 #6
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
25. oktober 2005 - 16:16 #7
takker... kigger på det når jeg kommer hjem...
Avatar billede amews_aj Nybegynder
26. marts 2006 - 13:51 #8
Fandt du ud af det?
lukketid?
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
26. marts 2006 - 22:37 #9
Fik aldrig kigget på det... og har en anden server nu hvor jeg formentlig vil kigge på det. men smid et svar så får i point for jeres link... så kan jeg altid kigge på det senere. har ikke tiden til det fortiden... :(
Avatar billede amews_aj Nybegynder
26. marts 2006 - 22:38 #10
nej tak, jeg skal ikke have nogen point før jeg ved problemet er løst..
Avatar billede amews_aj Nybegynder
26. marts 2006 - 22:41 #11
Forresten, jeg kan se mit link ikke virker mere...

Søg efter dette på google: http://mbn.dk/?aid=3
Vælg "Googles Cache"
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
30. december 2006 - 22:15 #12
Smid nogle svar hvis i vil have point fik aldrig kigget på tingene men kommer nok til det på et tidspunkt.
Avatar billede showsource Seniormester
31. december 2006 - 07:43 #13
Jeg springer over
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
02. januar 2007 - 12:54 #14
Lukker!