Avatar billede reezer Nybegynder
09. oktober 2005 - 21:21 Der er 7 kommentarer

Skifte alm. processer ud med mobile

Hey eksperter..
Jeg har en bærbar som har en 2.4ghz pentium 4 processer- men den bliver meget varm og dens blæser kører tit og den larmer.
Så ville høre om det var muligt at skifte denne processer ud med en mobile processer...
synes jeg har kigget om man kunne finde ud af noget med at udskifte blæseren- men virker ikke som om jeg kan finde noget
Avatar billede picazzo Nybegynder
09. oktober 2005 - 21:26 #1
Er din bærbar blevet meget langsom?
Avatar billede reezer Nybegynder
09. oktober 2005 - 21:29 #2
nej det er den ikke... den larmer bare- det er sådan set hovedeproblemet
Avatar billede picazzo Nybegynder
09. oktober 2005 - 21:31 #3
Det samme med min, - Amitech Freenote 4250 (2-3 år)

Jeg vil råde dig til at tjekke prisen godt ud, inden du laver denne operation. I flere tilfælde kan det bedst betale sig at sælge og købe nyt..
Avatar billede reezer Nybegynder
09. oktober 2005 - 21:33 #4
tjaa- sq nok rigtigt... nu har jeg godt nok ikke lige tjekket priserne på mobile processere- men det kan jeg jo lige gøre.
men ja- bærbarene er jo ikke så dyre nu om dage.  kan fås til "kun" omkring de 5000,- Men nu en slat penge alligevel
Avatar billede picazzo Nybegynder
09. oktober 2005 - 21:36 #5
Ja, men hvis du skal ud og bruge kr. 2.000 på "opgradering" af processor og køler, så tror jeg efterhånden det bedst kan betale sig at sælge den, og tømme sparegrisen ;o)
Avatar billede reezer Nybegynder
09. oktober 2005 - 21:43 #6
hehe- nu er sparegrisen bare ikke så stor :)
Avatar billede bjarke_g Nybegynder
10. oktober 2005 - 18:00 #7
Umildbart tror jeg det ikke.

Der ligger en forskel i en normal p4 og så en P-M, Pentium Mobile.

En P4 hard 478pins og en P-M hard 479, nettop for at man ikke bare kan smide en mobile CPU i de "billege" bærbare.

Dog kan det gøres til stationære, hvor man kan købe en ASUS adapter som gør det omvendte, altså konvertere socket 478 --> 479