Avatar billede anja76 Nybegynder
09. oktober 2005 - 12:47 Der er 6 kommentarer

forminskelse af foto

Hvordan forminsker man et billede? Både bite mæssigt, men også selve størrelsen? Jeg ved godt at jeg kan klippe i billedet, men jeg skal helt præcist bruge det til at uploade et billede fra min pc til nettet sådan at det ender på min mobil, og der kan man kun tage et lille udsnit på størrelse med skærmen på mobilen, så det skal forminskes meget. Kan nogen fortælle om man kan gøre det hvis man har alm. programmer fra windows xp pakken, eller er der steder på nettet man kan downloade programmer til formålet?

På forhånd tak
Avatar billede zenze Nybegynder
09. oktober 2005 - 13:04 #1
Du kan hente PhotoFiltre:
http://www.photofiltre.com/
Installer programmet og "crop" det under "Billede" hvis du har hentet og installeret dansk sprog. Bagefter kan du tilpasse billedets størrelse også under "Billede"
Avatar billede zenze Nybegynder
09. oktober 2005 - 13:09 #2
Nej, du skal faktisk bruge rektanglet og trække samtidig med at du holder venstre musetast nede. Tegn så det udsnit som du vil croppe, højreklik og gå ned til Crop/beskære for at udføre handlingen.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. oktober 2005 - 16:11 #3
Velkommen til Eksperten.dk

Denne util KLIPPER ikke billedet med forminsker i valgfri størrelse. Hurtigt og elegant - evt flere filer i samme hug.

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx
[Image Resizer - This PowerToy enables you to resize one or many image files with a right-click.]
http://download.microsoft.com/download/whistler/Install/2/WXP/EN-US/ImageResizerPowertoySetup.exe
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. oktober 2005 - 16:11 #4
Eller http://www.irfanview.com/ - der er også en dansk sprogpakke...
Avatar billede mickster22 Nybegynder
09. oktober 2005 - 22:49 #5
Jeg ville anbefale du går ind på www.zedge.no og opretter dig som medlem. Der er en feature i menuen til venstre der hedder z-uploader og der kan man få klippet et billede til så der passer som fod i hose på din specifikke mobil. Derefter kan man Wappe sig frem til billedet og hente det ned. Dejlig side :)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
28. oktober 2005 - 10:29 #6
(Hvad endte denne tråd med?)