Avatar billede mydream Nybegynder
09. oktober 2005 - 08:57 Der er 6 kommentarer

Klikbart kort med rollover

Jeg skal lave et danmarkskort, hvor der skal være en rollover effekt på de enkelte amter, så de skifter farve.

Jeg har lavet det klikbare kort i DW, men er i tvivl om, hvordan jeg griber det med rollover an.
Avatar billede miss-g Seniormester
09. oktober 2005 - 15:51 #1
Det tror jeg ikke kan lade sig at gøre, da hover/roll-over billeder jo er firkantet og amter på f.eks. et kort er i varierende former.
Avatar billede olebole Juniormester
09. oktober 2005 - 21:30 #2
<ole>

- en oplagt Flash-opgave  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede mydream Nybegynder
10. oktober 2005 - 07:46 #3
Jeg havde håbet jeg kunne undgå at skulle lave det i flash. Jeg lader lige spørgsmålet hænge lidt endnu, hvis der er andre ideer.
Avatar billede olebole Juniormester
10. oktober 2005 - 08:15 #4
- det kan du være helt rolig for, der ikke er  :)
Avatar billede mydream Nybegynder
14. oktober 2005 - 10:05 #5
olebole, det har du da vist ret i.

Kan du hjælpe mig med flash delen? Jeg har arbejdet i flash, men jeg kan ikke lige se den nemme måde at lave dette på. Det er den samme farve der skal lægges over et gråt kortudsnit, når der er mouseover.
Avatar billede olebole Juniormester
14. oktober 2005 - 21:34 #6
Der ligger faktisk færdige fla-filer med landkort 'derude'. Jeg prøvede engang et link, jeg så i Flash-kategorien - og det virkede som et udmærket eksempel (et landkort over UK).
Faktisk har jeg stadig zippen liggende, men har for engangs skyld ikke fået smidt en henvisning til sitet ind i zippen - så jeg aner ikke, hvor jeg præcist har den fra (og navnet på zip-filen kan ikke findes på Google)  :o|

Lægger du en mail-adresse, kan jeg sende dig fla-filen - det er en freeware-download, så det går nok. Derudover vil jeg nok anbefale at spørge i Flash-kategorien ... der vist endda  allerede en del tråde om emnet, du kan søge i  ;o)