Avatar billede witt Nybegynder
18. april 2001 - 10:21 Der er 11 kommentarer

Optimering af en computer til concord c4

system W95
p 166 mhz
10 Mbit net
64 Mb ram
er ca. 6 min. om at starte, der er ryttet op i config.sys en og autoexc.bat en og derer tre knapper i højre nederste hjørne.
Avatar billede disky Nybegynder
18. april 2001 - 10:23 #1
smid concorde langt væk, det er ikke særligt anvendeligt.

Hvis du f.eks. engang vil opgradere til C5 for du kæmpe problemmer

Men det skulle stadigvæk ikke tage 6 min at starte op. er det concorde der er så langsomt eller maskinen der er 6 min om at starte ?
Avatar billede nvs Nybegynder
18. april 2001 - 11:06 #2
Concorde C4 er da et udmærket program til den mindre virksomhed, selvom det er DOS baseret.

Så længe der ikke stilles større krav er der jo ingen grund til at opdatere til C5!

Prøv at flytte programmet til en mappe på den pc hvor du har problemer, jeg går udfra det er en netinstallation, men C4 er ligeglad hvor programmet ligger. Ret herefter stien til data-filerne som regler hedder de mda til efternavn, medmindre det er en revisorversion.

C4 bør starte på under 15 sek.
Avatar billede disky Nybegynder
18. april 2001 - 11:08 #3
nvs:

har arbejde for et firma der brugte C4 og de havde kun bøvl med det.

f.eks. kunne man ifølge producentet IKKE flytte data fra c4->c5 og det er lidt noget skidt når man har en kæmpe lagerdatabase.

Så mit tip er hold nallerne væk fra det program
Avatar billede nvs Nybegynder
18. april 2001 - 11:14 #4
disky: C4 kan sagtens ópgraderes til C5, det er kun et spørgsmål om forhandler! Navision (tidl. Damgaard) har dog kun et program til konvertering fra en gammel version, men det har flere forhandlere løst for dem.

Jeg har solgt C4 siden 1991 og C5 i et års tid. Kun hvis der er lavet mange tilrettelser af en ikke erfaren C4 forhandler/kunde, kan det give problemer, men de kan altid løses!
Avatar billede disky Nybegynder
18. april 2001 - 11:16 #5
nvs: for 2 år siden, sagde Damgaard ligeud at det IKKE kunne lade sig gøre.

Jeg tilbød endda at lave en for dem hvis de gav mig specifikation over fil strukturen,
Men de sagde stadigvæk at man kunne ikke.

Og et firma der ikke engang ved hvad man kan, kan sgu da ikke lave ordentligt software.
Avatar billede nvs Nybegynder
18. april 2001 - 11:31 #6
disky: Ja, For 2 ÅR SIDEN, Der hed C5 version 1.52-1.60 og det var skodversioner. Tiden går.
Avatar billede disky Nybegynder
18. april 2001 - 11:32 #7
ja og ???

Når damgaard mener at men ikke kan konvertere viser de da mangel på forståelse for egne produkter.

Avatar billede witt Nybegynder
18. april 2001 - 11:36 #8
Det er ikke concord C4 der er langsom det er computeren der er langsom.
Jeg kan nå at lave kaffe og tage en kop med op på kontoret.
Avatar billede disky Nybegynder
18. april 2001 - 11:37 #9
win95/98 kan være meget langsomt hvis det forsøger at få kontakt med andre computere over netværk og den ikke kan finde nogen.

Prøv at flå dit netkort ud, og se om det hjælper.

Hvis det gør, er der problemmer med din netværksopsætning
Avatar billede nvs Nybegynder
18. april 2001 - 11:42 #10
disky: På det tidspunkt var der ikke nogen nem operation, men det kunne kaktisk lade sig gøre, men ikke automatisk og jeg tror det er det de har svaret på. Jeg er enig i at Navision ikke er verdes bedste programmører og de lytter ikke megt til kunderne, men man må ikke glemme at de 2 programmer henvender sig til forskellige typer kunder.

C4 er et saldobaseret regnskabsprogram og C5 er transaktionsstyret. Derfor er de ligeså forskellige som æbler og bananer. Det kan altid lade sig gøre at få alle data ud af C4 og få alle data ind i C5 da de begger er meget åbne systemer, men du får ikke transaktionsgrundlaget med, da de ikke gemmes i C4.

I sidste ende er det jo forhandlerens opgave at rådgive kunden til den optimale løsning.
Avatar billede disky Nybegynder
18. april 2001 - 11:45 #11
nvs: Når damgaard direkte nægter at det er muligt hvor er vi så ???

Men lager databasen og debitor/kreditor baserne kan sagtens flyttes, men det påstod de man ikke kunne.