Avatar billede ranukel Nybegynder
07. oktober 2005 - 06:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

TFT skærm eller almindelig skærm til video og billedebehandling

Hvilken skærm skal jeg købe til video- og billedebehandling? jeg har hørt at TFT skærme ikke er så farve tro som almindelige skærme. Hvordan kan man se kvalitetsforskellen på skærme?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. oktober 2005 - 07:15 #1
Du skal ud og opleve skærmene, med dine egen video'er og billeder.
Det er desværre den eneste måde at se på om skærmen er god nok.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. oktober 2005 - 10:18 #2
TFT skærmen en desuden cirka en time om at nå sin optimale arbejds temperatur, hvor farverne er så gode som de nu kan blive.

Se desuden denne diskution: http://www.eksperten.dk/spm/653717
Avatar billede jokkejensen Novice
07. oktober 2005 - 10:20 #3
hvis du ikke lige har en 30.000 på lommen og skal arbejde proffesionelt med billede og video skal du ikke købe LCD.. Men slet ikke LCD til levende billeder..

Find en true color CRT, ex har lenovo lige overtaget IBM's thinkvision, med sony triniton billederør.... guf til billige penge..
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40054

Den er selvfølgelig ikke adobeRGB ready.. så skal du have sådan noget her :
http://www.eizoshop.dk/produkter/pdf/CG220.pdf (30.000)
Mvh
Avatar billede ranukel Nybegynder
09. oktober 2005 - 17:28 #4
Takker for kommentar :)

Det ser ud til at det er CRT skærme jeg skal have fat i.
I er velkommen til at sende et svar for point.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. oktober 2005 - 06:13 #5
svar