Avatar billede pookie-muz Nybegynder
06. oktober 2005 - 21:04 Der er 10 kommentarer

Hvem kan oversætte engelsk for mig?

Jeg skal til at forhandle mukluks pels støvler fra usa af, og jeg vil gerne have at min varebeskrivelse er helt præcis, så vil gerne have lidt hjælp til det.

Her kommer det:

Superb Quality, Suede Like Uppers, Genuine Rabbit Fur, Drawstrings with Fur Pom Poms, Fleece Lining, Unique and Distinctive Beadwork, Rubberized Stitched Sole, Boots measure 12" from floor to top of each boot.

SEXY Tan Knee High Stiletto Rabbit Fur Womens Boots
Brand NEW in Box,Superb Quality, Suede Like Microfiber Uppers, Leather Lining and Sock, Genuine Rabbit Fur Trim, Full Length Side Zipper For Easy On and Off, Sexy 3 1/2" Stiletto Heel, Boots measure 16" from floor to top of each boot.

På forhånd tak for hjælpen :0)
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
06. oktober 2005 - 21:34 #1
Supergod kvalitet, fløjlsagtig oversåler, ægte kanin pels, syninger med fór pom pom´er, fleece linninger, unikt og meget distinkt perlearbejde. Syede såler af gummi. Støvlerne måler 30, 5 centmeter fra sål til top på hver enkelt støvle.

Sexy knæ høj stiletto kvinde støvler med kanin pels, helt nye i indpakning, super kvalitet, fløjlsagtig mikrofiber oversåler, læder linning med fordybninger, ægte pynt af kanin pels. Lang lynlås i siderne for nem åben / luk funktion. Sexet stiletto hæl på 8,9 centimeter, støvlerne måler ca 40 centimeter fra sål til top.

mvh
mads
Avatar billede milter Ekspert
06. oktober 2005 - 23:37 #2
Suede Like Uppers => ruskindsagtige oversåler

SEXY Tan Knee High Stiletto Rabbit Fur Womens Boots  => Sexy, knæhøje stiletto kvindestøvler med kaninpels

Suede Like Microfiber Uppers => ruskindsagtige oversåler af mikrofiber

Lyder som noget, der kan få hjertet til at pumpe lidt hurtigere  :-)
Avatar billede martin_moth Mester
07. oktober 2005 - 00:58 #3
Jeg ville nok ikke bruge et ord som "distinkt" i en tekst, selvom det er et dansk ord.

Overvej måske også, om du vil anvige højderne med mm. nøjagtighed - det er måske lige flot nok :o)
Avatar billede roenving Novice
08. oktober 2005 - 17:55 #4
Fur Pom Poms = skind-pompoms
Rubberized = gummierede
Avatar billede martin_moth Mester
09. oktober 2005 - 19:16 #5
Rubberized Stitched Sole

foxmulder foreslår "Syede såler af gummi"

roenvind - mener du virkelig, at "gummierede syede såler" lyder mere dansk?
Avatar billede roenving Novice
09. oktober 2005 - 19:22 #6
Rubberized betyder netop ikke at de er af gummi ...
Avatar billede milter Ekspert
09. oktober 2005 - 19:56 #7
Rubberized betyder noget i retning af, at der er benyttet gummi på en eller anden måde til den nævnte del, f.eks. at den er dækket af gummi.

Gad vist, om de her sexede støvler nogensinde kommer på markedet her i Danmark.

Og så er der også sneget lidt kønsdiskrimination ind i billedet. Man må ikke i en jobannonce sige, at man kun vil have ansøgere af et bestemt køn. Nu spekulerer jeg så på, om man godt må sige, at støvlerne kun er til kvinder. Er det ikke diskrimination?

Hvis jeg (som mand) f.eks. følte trang til at gå i kvindestøvler, ville en sådan annonce så ikke fra starten af udelukke mig som køber, eller i det mindste antyde, at jeg ikke var en kunde, man ville satse på?

Nu føler jeg ikke nogen særlig trang til at trække et par sexede kvindestøvler på, men alligevel.... ;-)

Måske pookie-muz kunne hjælpe lidt?
Avatar billede martin_moth Mester
10. oktober 2005 - 08:13 #8
OK - fair nok. Var nok lige lidt hurtig :o)

Mht. diskrimination:
Det ville være lidt svært at sælte fx. p-piller, bind osv med annoncer rettet mod begge køn. Der er da masser af reklamer der direkte henvender sig til det ene køn, det er ikke noget problem
Avatar billede pookie-muz Nybegynder
12. oktober 2005 - 16:03 #9
Jeg siger mange tak for hjælpen, smid et svar på får i points :0)
Avatar billede milter Ekspert
12. oktober 2005 - 23:08 #10
Jeg springer over, ellers tak :)