Avatar billede mesterhakkeren Nybegynder
05. oktober 2005 - 23:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

overvejelser til opstart

når skal sætte en apache server op på en linux debian maskine, er der visse overvejelser der skal gøres.

jeg er minus erfaring med at tage disse overvejelser, så jeg kunne godt bruge noget vejledning.

1)  Hvor stor en netforbindelse skal man have for at kunne tilbyde en service som mail og hjemmeside, så det køre ok ??

2)  Hvad er vigtigt at slå fra og til i httpd.conf.  Normale ting at slå fra og tid, common stuff.

3)  og de ting som jeg har glemt at nævne, som er vigtige :)
Avatar billede arne_v Ekspert
05. oktober 2005 - 23:45 #1
re 1)

Afhænger ret meget af trafikken !

Der er nok forskel på www.google.dk og www.min-nuttede-gule-kanarie-fugl.dk ...

re 2 & 3)

Det altafgørende er sikkerhed.

Hvis du skal have en Apache tilgængelig på internettet så skal du have sat dig lidt
ind i sikkerheden, patche jævnligt etc.

Jeg er nok ikke den rette til at rådgive om Apache sikkerheds konfigurering
Avatar billede mesterhakkeren Nybegynder
09. februar 2006 - 00:18 #2
ok.. men adligevel tak.

du er velkommen til at ligge et svar, hvis du mener du skal have nogle points.. jeg er som sådan ligelgad...

jeg kigger igen tidligst i morgen sent på eftermidage og lukker dette spørgsmål
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2006 - 00:27 #3
jeg tror at jeg springer over

jeg kom jo ikke med noget konkret svar
Avatar billede mesterhakkeren Nybegynder
14. februar 2006 - 00:12 #4
ok.. :)

tak for hjælpen adligeveller