Avatar billede Laitings Nybegynder
05. oktober 2005 - 19:29 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

IIS virker ikke

Jeg har installeret IIS 5.1 på min comp med XP Pro, samt forwarded port 80 i min router til den lokale ip.

Men jeg får vist den sædvanlige "Siden kan ikke vises" når jeg skriver min  IP.

Hvad kan der være galt?

Kan det være firewallen den er gal med? -Jeg har ikke åbnet noget i den. Men firewallen brokker sig ikke når jeg skriver adressen.

Nogle gode forslag?

Kan jeg evt. tjekke om min router har forwarded ordentligt?
Jeg har en cisco 677 hos cybercity.

Håber på hjælp!

-M
Avatar billede screem_brille Novice
05. oktober 2005 - 19:36 #1
virker det med http://127.0.0.1 ? hvis ja, og det ikke virker med din offenlige IP, skyldes det at din router har problemer med DNS loopback
Avatar billede Laitings Nybegynder
05. oktober 2005 - 19:39 #2
Ja det virker.

DNS loopback - jeg fatter bjælde!?!? :-)

Jeg har kørt webserver med selvsamme router for et par år siden.
Jeg tænkte at det måske var fordi den stadig har de forwards jeg lavede dengang. Der havde jeg en anden IP. Men burde min nye forward ikke overwrite de gamle?

Jeg ville helst undgå at resette min router...
Avatar billede screem_brille Novice
05. oktober 2005 - 19:47 #3
prøv og test om din port 80 er åben med shieldsup testen på GRC.com (DNS loopback er sådan at din router kan regne ud at når du prøver at til din offenlige IP fra din maskine skal den ikke sende forespørgelsen ud på internettet, men loope back til din egen maskine)
Avatar billede Laitings Nybegynder
05. oktober 2005 - 19:52 #4
Jeg får dette at vide:

Port: 80
Status: Stealth
Avatar billede screem_brille Novice
05. oktober 2005 - 19:54 #5
så er din router ikke sat korrekt op, du skal ind og have forwardet port 80 til din maskines IP adresse (men husker jeg ikke forkert blvier man nød til at slette alle regler, da der er en fejl CBOS på 677)
Avatar billede Laitings Nybegynder
05. oktober 2005 - 19:55 #6
HTTP
Stealth
There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!

-Er det et tegn på fejl i forwarden i routeren?
Avatar billede Laitings Nybegynder
05. oktober 2005 - 19:57 #7
regler=forwards ???

Kan fejlen ikke omgås og så kun slette den enkelte regel for port 80?
Avatar billede screem_brille Novice
05. oktober 2005 - 19:58 #8
ja regler = forwards, og nej du kan af en eller anden grund ikke kun slette en, man skal slette dem alle (hvis jeg husker rigtigt, og fejlen ikke er blevet rettet siden jeg havde en 677)
Avatar billede Laitings Nybegynder
05. oktober 2005 - 20:00 #9
Ævs!

Det må jeg jo gøre så. Hvis jeg reseter routeren biver alle regler vel slettet?
Avatar billede screem_brille Novice
05. oktober 2005 - 20:02 #10
det er korrekt (men var nok smartere at logge på den og skrive andre evt regler ned før du resetter den ;) )
Avatar billede Laitings Nybegynder
05. oktober 2005 - 20:05 #11
Et sidste spørgsmål...I følge cybercity skal jeg bruge hyperterminal og et kabel der skal plugges i væggen når jeg reseter. Kan jeg ikke bruge telnet og cbos??

og så lige et allersidste spørgsmål...hvordan kan jeg se de regler jeg har lavet??
Avatar billede screem_brille Novice
05. oktober 2005 - 20:54 #12
du behøver IKKE restte, du skal bruge et konsol kabel (som er det blå kabel de omtaler) og ja man bruger hyperterm. mener også du kan telnette den, men kan ikeke huske kommandoerne til dette, men hvis jeg ikke husker forkert, har tiscali en router opsætningsguide (men spørgsmålet er om den stadig findes efter de blev købt af tele2)

Det kan du enten via hyperterm eller via telenette den (menigen jeg kan ikke huske opsætning af hyperterm, eller kommandoer til telnet)
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2005 - 23:15 #13
Hejsa!

Jeg har været kunde hos Tiscali engang, og der havde jeg også egen server, som der blev "forwarded" til via min Cisco 677 router!

Du skal ind og sætte NAT-kommandoer op på din router, for at den kan kaste "stafetten" videre til din webserver.
Sådan en NAT-kommando kan for eksempel se sådan her ud:

SET NAT ENTRY ADD "din faste ip" 80 "din servers interne ip" 80
WRITE

Du skal selvfølgelig IKKE medtage gåseøjnene i kommandoen...

- men hvordan havde du ellers forsøgt på at forwarde?

Med venlig hilsen
Dan
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 23:43 #14
brug for mere hjælp ?