Avatar billede amsn Nybegynder
05. oktober 2005 - 14:58 Der er 11 kommentarer

transparent layers

Hej
Er det muligt at lave et lag, men farve rød, men som man kan se igennem, således at man kan se et baggrunds billed. Jeg arbejder i dreamweaver.

Jeg vil altså ha et lag med en grundfarve som jeg kan skrive i men man skal kunne se det baggrundsbilled der er baggrund for hele siden
Avatar billede amsn Nybegynder
05. oktober 2005 - 15:02 #1
se: http://www.kenzu42.dk/ jeg ved godt dette er en flashside, men man kan få iden. et stort baggrundsbilled og et par boxe man kan se igennem.
Avatar billede roenving Novice
05. oktober 2005 - 23:43 #2
Hvis et element skal have opacity (gennemsigtighed, egentlig det modsatte: hårdhed i farven !-)) vil hele elementet have den opacitet, så du skal nok lægge flere elementer ovenpå hinanden ...
Avatar billede amsn Nybegynder
06. oktober 2005 - 09:13 #3
Det forstår jeg ikke rigtigt noget af! desværre. Kan nogen forklare om det er muligt
Avatar billede olebole Juniormester
06. oktober 2005 - 17:00 #4
<ole>

Det vil nok kræve, vi ved, hvad det var, du ikke forstod  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede amsn Nybegynder
07. oktober 2005 - 09:26 #5
Hej
Jeg har forstået:
At roenving siger jeg kan gi et lag en opasity, men ikke hvordan jeg gør det. Det er sådan set ok at hele layer for den samme opasity.
Så ? er, hvordan giver jeg et layer en opasity på feks. 50% således at jeg kan se igennem det, men det stadig har en farve.
Ha en rar weekend
Avatar billede amsn Nybegynder
07. oktober 2005 - 12:29 #6
Er kommet lidt videre, men....

Har lavet følgende style:

.trans {
    background-color: #000000;
    height: 150px;
    width: 150px;
    filter:alpha(opacity=50);
    -moz-opacity:.50;
    opacity:.50;
}

Men den virker ikke i IE.
Hvordan kan jeg fikse det?

Ha det
Avatar billede roenving Novice
07. oktober 2005 - 14:01 #7
Det virker fint hos mig ?-)

class="trans"

-- og det gælder (bortset fra Opera selvfølgelig !-) i alle mine browsere ...
Avatar billede amsn Nybegynder
07. oktober 2005 - 17:34 #8
Det forstår jeg ikke, i min IE 5.2  virker det ikke, jeg sidder på en mac, kan det betyde noget?
Avatar billede roenving Novice
07. oktober 2005 - 17:43 #9
Jepz, for den browser er der ikke blevet udviklet på i 4 år, og den har aldrig understøttet filters eller opacity (tjah, jeg er egentlig i tvivl, men du er jo beviset !-)

-- ogeh, hvem, der sidder med en mac, vil finde på at installere en forældet browser, når der for det første kommer en ganske udmærket sammen med styresystemet, og for det andet er flere spritnye alternativer !o]

Mit råd er, at du simpelthen glemmer alt om IE/mac, og hvis du mener, at du skal teste funktionalitet og udseende i IE, bliver du nødt til at anskaffe en pc !-)

-- for IE/Mac kan simpelthen noget andet end IE/Win, så det giver ingen mening at teste på den ...
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2005 - 19:03 #10
Prøv i Safari til Mac
Avatar billede amsn Nybegynder
07. oktober 2005 - 20:23 #11
takker