Avatar billede kornum Nybegynder
03. oktober 2005 - 17:33 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Gratis internet diskplads?

Hejsa..

Jeg leder efter et godt sted på nettet at opbevarer mine dokumenter.. Så nogle gode foreslag til gode netstorage sider som er gratis... 10 mb plads er fint, bare det er troværdigt og hurtigt...
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2005 - 17:35 #1
Få en gmail konto og email filerne dertil.

:-)
Avatar billede levich Nybegynder
03. oktober 2005 - 17:40 #2
Hvis du opretter en Yahoo email konto, får du automatisk en dokumentmappe på 30 Mb, hvor du kan gemme filer i mapper, som på din harddisk.
Avatar billede kornum Nybegynder
03. oktober 2005 - 17:53 #3
Arne v > netop det jeg ikk orker mere....

Levich > Det lyder fornuftigt... Men vil nu helst bare have et decideret netstorage...

Så nogle der har andre gode foreslag?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
03. oktober 2005 - 19:33 #4
kornum>> Hvad er det svære i at maile dokumenterne? Gmail er forresten 2,5GB mail plads.
Avatar billede ksoren Nybegynder
03. oktober 2005 - 19:34 #5
Min Yahoo er p.t. på 1 GB
Avatar billede levich Nybegynder
03. oktober 2005 - 23:27 #6
Jeg har fundet en smart måde at kombinere Gmail og dokumentmappe på: http://www.viksoe.dk/code/gmail.htm
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. oktober 2005 - 07:33 #7
levich>> har du læst det med "småt":
that GMail Drive is still an experimental tool. There's still a number of limitations of the file-system (such as total filename size must be less than 40 characters). Since the tool hooks up with the free Gmail Service provided by Google, changes in the Gmail system may break the tool's ability to function. I cannot guarantee that files stored in this manner will be accessible in the future.
Avatar billede kornum Nybegynder
04. oktober 2005 - 09:54 #8
Jamen så lader det jo til at jeg må benytte mailen frem og tilbage stadig væk...

Troede bare der var nogle ordentlige steder, var der for en bare for en 3-4 år siden... Men der er jo os sket meget siden da...

Håber stadig på svar, så lader den lige hænge lidt for jeg lukker...
Avatar billede arne_v Ekspert
04. oktober 2005 - 10:54 #9
hvordan forestiller du dig at deres forretnings model skulle fungere ?

:-)
Avatar billede kornum Nybegynder
04. oktober 2005 - 14:38 #10
Reklamer.... + Tilbyde en lille del gratis, hvor man så kunne købe sig til mere plads.. Da. f.eks. 10 mb ikk er nok for de fleste...
Avatar billede arne_v Ekspert
04. oktober 2005 - 15:11 #11
men det levich linkede til bruger jo windows explorer som brugergrænse flade,
hvilket betyder 0 reklamer og dermed 0 kroner i indtægt
Avatar billede kornum Nybegynder
04. oktober 2005 - 15:23 #12
Arhh ja, men kræver heller ikk det er sådan et slags netværksdrev...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
04. oktober 2005 - 16:14 #13
Hvis du bare skal bruge et sted at dumpe filer og FTP adgang er ok med dig, hvorfor så ikke bare tage en udbyder som surftown?? http://www.surftown.dk/ 500 mb for 9 kr/måned.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. oktober 2005 - 21:32 #14
men gmail med attachments er vel tæt på et web interface
Avatar billede kornum Nybegynder
04. oktober 2005 - 22:18 #15
Ja ok jeg dropper det bare... - Mailer bare frem og tilbage..

giver bare levich pointene.... Der ska jo lukkes:)