Avatar billede sunweb Nybegynder
03. oktober 2005 - 14:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Første gang med Enterprise Manager og SQL server 2000

Hejsa,

Jeg har aldrig rodet med SQL server 2000 før, og jeg er så blevet tvunget ud i det nu, da jeg skal flytte et site fra en udbyder til en anden. Hvor starter jeg og hvad gør jeg?

Det eneste jeg ved er at man administrere SQL server 2000 med Enterprise Manager, er dette ikke korrekt?

Håber nogen kan hjælpe mig, ellers er jeg godt nok lidt på den..

På forhånd tak!
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2005 - 14:38 #1
jo

men de fleste web hoteller tillader ikke tilgang fra databasen med EM
Avatar billede sunweb Nybegynder
03. oktober 2005 - 15:13 #2
det gør scannet
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2005 - 15:23 #3
har du EM installeret ?
Avatar billede sunweb Nybegynder
03. oktober 2005 - 15:29 #4
Nej er det gratis, hvis - hvor henter man det i så fald?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2005 - 15:40 #5
Nej. Det kommer med SQLServer (undtagen den gratis version).
Avatar billede sunweb Nybegynder
03. oktober 2005 - 15:47 #6
Okay, så er jeg inde på edbpriser.dk og kigge: http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=262&Sort=Wanted&Soegeord=sql+server

Er det nummer 2 på listen der?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2005 - 15:51 #7
Den har også Enterprise Manager så vidt jeg ved.

Og er billigere end nummer 1 !  :-)
Avatar billede sunweb Nybegynder
04. oktober 2005 - 08:59 #8
hehe, nu forhandler vi ved computerstore - så bare lige for at være helt sikker, så er det, det her program: http://www.computerstore.dk/shop/varekort.asp?vn=SOFMS0046&kat=&subkat= jeg skal have fat i for at tilgå, ændre, slette osv. data i en SQL 2000 server?

På forhånd endnu engang tak!
Avatar billede arne_v Ekspert
04. oktober 2005 - 10:56 #9
det der software indeholder en komplet SQLServer som du kan bruge til at udvikle
applikationen lokalt eller helt undlade at bruge - og som side gevindst en
EM som du kan bruge til at administrere din lokale SQLServer og Scannet's
SQLServer
Avatar billede sunweb Nybegynder
04. oktober 2005 - 10:58 #10
PERFEKT!!

Tak arne...

smider du et svar? :)
Avatar billede arne_v Ekspert
04. oktober 2005 - 11:05 #11
kommer her