Avatar billede muli Nybegynder
02. oktober 2005 - 16:25 Der er 19 kommentarer

Hvor meget må en hjemmeside max fylde

Hej EKSPERTER!

Jeg er ved at lave en hjemmeside og vil i den forbindelse gerne vide, hvor meget den MAX må fylde (KB?

Så den ikke er for lang tid om at loade, når folk skal ind på den!

Er 40 KB for meget?
Avatar billede udvikler Nybegynder
02. oktober 2005 - 16:29 #1
Har læst at hvis den tager over 30 sek at loade, vil du miste over halvdelen af dine brugere
Avatar billede udvikler Nybegynder
02. oktober 2005 - 16:30 #2
Det var 20 sek

kilde: http://html.dk/tutorials/html/lektion15.asp

Citat:
Undgå at overbelæsse dine sider med tunge billeder og andre 'smarte' ting du har fundet ude på Nettet. Det gør bare siden langsom at loade og uoverskuelig for de besøgende (sider der tager mere end 20 sekunder at loade, kan miste op til 50% af deres besøgende).
Avatar billede Slater Ekspert
02. oktober 2005 - 16:36 #3
Jeg tror ærligt talt det er en gammel undersøgele, det bygger på. Jeg tror tiden er endnu lavere i dag, hvor folk er vant til ADSL og større forbindelser.

Min egen regel er aldrig over 30 KB. Men hvis du optimerer billederne godt, kan du sagtnes lave et temmelig grafisk og flot design på 30 KB.
Avatar billede roenving Novice
02. oktober 2005 - 16:36 #4
Lad være med at lave en forside, som er ustyrlig stor, mens det ikke gør noget at sider, hvor folk kan regne ud, at der er noget tungt (f.eks. musik eller grafik !-), gerne må være store !-)

-- og 20 sekunder svarer til 320 kB på en 128Kbit/s - linje ...
Avatar billede muli Nybegynder
02. oktober 2005 - 16:37 #5
Nu er der jo meget forskel på hvor lang tid det tager at loade en side. Det kommer vel an på hvor hurtig ens forbindelse er?

Jeg ville bare gerne ha´ et ca. bud på hvad der normalt i KB.

Da jeg tog mine web-kurser for ca. 4 år siden, sagde min lærer at en hjemmeside ikke måtte fylde mere end 25 KB.

Men det er 4 år siden!
Avatar billede udvikler Nybegynder
02. oktober 2005 - 16:38 #6
Hmm, ja, kort sagt benyt kun det mest nødvendige :)
Avatar billede udvikler Nybegynder
02. oktober 2005 - 16:39 #7
Ja, jeg har set sider der fylder op til de 45 KB - men større har jeg heller ikke set, så tror det er der grænsen går ? ;)
Avatar billede muli Nybegynder
02. oktober 2005 - 16:39 #8
Hvor meget tro i at denne her fylder?

www.sissemarie.dk
Avatar billede muli Nybegynder
02. oktober 2005 - 16:40 #9
Nu taler jeg KUN om forsiden!
Avatar billede Slater Ekspert
02. oktober 2005 - 16:41 #10
muli -> Det er godt nok fire år siden, men i takt med at forbindelserne er blevet større, forventer folk også at deres sider loader hurtigere. Du får ikke en flot ny forbindelse, for at kunne se flottere websider, men med lige så lange load-tider. Det gør man bare ikke. Man opgraderer for at skære ned på ventetiden. Så de gode gamle regler gælder stadigvæk, sådan cirka.

Du kan dog sagtens lave en side på 50 KB, uden at miste besøgende af den grund -det er jeg overbevist om. De 30 KB er bare min egen regel, fordi jeg er funktionalist.
Avatar billede udvikler Nybegynder
02. oktober 2005 - 16:42 #11
Hos mig fylder den 4 KB - hvis jeg gemmer den :)
Avatar billede Slater Ekspert
02. oktober 2005 - 16:44 #12
3 KB uden billeder, 107 KB med billeder.
Avatar billede muli Nybegynder
02. oktober 2005 - 16:44 #13
Fylder den kun 4 KB? Med det kæmpe foto? Det kan ikke passe!
Avatar billede roenving Novice
02. oktober 2005 - 16:45 #14
Hrm, alene hovedbilledet fylder 24 kb, det må absolut kunne optimeres, men måske ikke så meget !-)
Avatar billede muli Nybegynder
02. oktober 2005 - 16:45 #15
107 KB - den side tog da ikke lang tid at loade op hos mig. Så er mine 40 vel også okay?
Avatar billede Slater Ekspert
02. oktober 2005 - 16:52 #16
Absolut. Jeg tror virkelig ikke på at nogen skrider pga. 40 KB.

Som sagt er de 30 KB kun min egen grænse, fordi jeg er ekstrem funktionalist. Tingene må godt se godt ud, men det er SÅ meget vigtigere at de er praktiske, hurtige og funktionelle.
Avatar billede muli Nybegynder
02. oktober 2005 - 16:58 #17
Tak til alle :)
Avatar billede ksoren Nybegynder
02. oktober 2005 - 17:30 #18
Det kommer vel også an på målgruppen. Hvis du henvender dig til en som mig, så må den gerne fylde flere MEGAbytes
Avatar billede Slater Ekspert
02. oktober 2005 - 18:11 #19
Det kommer nu nok endnu mere an på indholdet. Jeg tror de færreste gider sidde og vente på at flere megabytes loader, hvis de leder efter hård information.
Men hvis de derimod kigger efter en side, hvis hovedformål er at se godt ud - en "showcase" for et firma eller et band eller lignende - så kan den jo sagtens fylde en del mere.