Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
02. oktober 2005 - 16:07 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hiv og stræk movieclip.

Jeg har et movieclip som indeholder nogle andre movieclips osv.
Jeg vil meget gerne kunne bruge nogle af de movieclips som findes i min hoved-movieclip, til at være fixpunkter som jeg kan klikke og trække rundt så movieclip'et bliver helt trukket osv.

For måske, at forklare mit problem bedre, så har jeg f.eks. et movieclip indeholdende et billede af et hoved. foran billedet med hovedet er f.eks. to movieclips som er hhv. venstre og højre øje. Nu vil jeg gerne kunne trække i et af øjnene og så hive det rundt, hvorefter hele movieclip'et skal blive deformt alt efter hvorledes man trækker øjet rundt.

Håber nogen forstå mit spørgsmål. Er lidt svært at forklare.

Men er der nogen som kender en tutorial eller et movieclip som man kan "lure" koden af på?
Avatar billede muli Nybegynder
02. oktober 2005 - 16:28 #1
Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
02. oktober 2005 - 16:35 #2
Kender godt flashkit.com men ved ikke hvad jeg skal søge efter.
Avatar billede _k Nybegynder
03. oktober 2005 - 10:56 #3
Er det grafikken i movieclip'et du gerne vil ændre i? Altså, er det hovedets form der skal tilpasse sig den nye placering af øjet? Eller er det nok, at det bare er øjet der er flyttet lidt rundt på?
Avatar billede mobius6 Juniormester
03. oktober 2005 - 11:58 #4
fx
http://www.flashkit.com/movies/Scripting/Maths/Tension_-Flash_Gu-1344/index.php

eller

http://www.flashkit.com/movies/Interfaces/Menus/Presstub-Darby_Sa-4023/index.php

begge fundet i første forsøg på flashkit,men det kræver at du gider bruge mere end 12 sek på at søge... ;-)
Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
05. oktober 2005 - 13:54 #5
Det er ikke rigtig nogen af de effekter jeg søger.
Når man har trukket i billedet skal det forblive forstrukket. Så man kan sidde og lege med billederne og få dem til at se sjove og mærkelige ud.

Forresten har jeg brugt meget lang tid på flashkit.com, men når man ikke ved ord man skal søge efter osv. så er det lidt svært :-)
Avatar billede _k Nybegynder
05. oktober 2005 - 14:49 #6
Svarer du ikke også på mit spm fra tidligere?

...og ja, det meste du finder på Flashkit er noget programmeringsmæssigt hø - der kun bør tjene til inspiration og udgangspunkt hvis man selv er helt blank.
Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
05. oktober 2005 - 21:31 #7
_k -> jo, havde ikke fået set dit spm :-) sorry. Men ja, det er f.eks. hovedets form jeg vil ændre ;-)
Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
08. oktober 2005 - 12:07 #8
_k -> har du nogen idéer til hvorledes man kan lave dit forslag?
Avatar billede _k Nybegynder
08. oktober 2005 - 18:41 #9
Sorry, havde ikke glemt dig, men håbede at kunne dukke op med en forkromet forklaring. Det du efterspørger er helt nyt i Flash (alså en v. 8 ting), og jeg ser derfor dit spm som en god anledning til lige selv at dykke ned i det og se hvordan det hele virker.

Jeg har ikke kunnet finde nogle gode links med forklaringer på hvordan man skal arbejde med de nye bitmapklasser, så indtil videre må min hjælp blive, at råde dig til selv at kigge lidt i hjælpen eller på nettet efter: "flash.filters.BitmapFilter" og især "DisplacementMapFilter"

...håber at det kan få dig lidt videre...
Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
24. oktober 2005 - 11:16 #10
Vil det ændre noget, hvis jeg ved at billedet som skal strækkes osv. er vektorgrafik?
Avatar billede _k Nybegynder
24. oktober 2005 - 13:21 #11
Det hadler ikke så meget om hvilken type billede du bruger. Det er vigtigere hvilken slags effekt du ønsker.

For lige at være sikker, det er noget i retning af det her:
http://www.gskinner.com/blog/archives/2005/10/flash_8_gooify.html

Det er ikke superkomplekst at skrue sammen, men jeg skal selv holde tungen lige i munden for at forstå hvad der foregår. Jeg har ikke selv sat noget brugbart sammen, men skal da nok sige til hvis det skulle lykkedes ;o)
Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
24. oktober 2005 - 23:00 #12
Det er næsten sådan noget, som det du linker til.
Men jeg kan ikk finde nogen source til det, så jeg selv kan lege videre?
Avatar billede eikhorsholm Nybegynder
25. november 2005 - 18:49 #13
Lukker.