Avatar billede ghazaleh Nybegynder
30. september 2005 - 09:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Convert til integer

Jeg har en trigger hvor jeg skal konvertere et felt fra en dato til en integer. Det gør jeg med denne linie som giver en fejl når triggeren aktiveres:

SET @@udfoertdato = CONVERT(integer, @@tempdatoplus)

@@tempdatoplus indeholder kun tal (8 ciffre). Er der nogle der kan sige hvad der er galt?
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
30. september 2005 - 10:18 #1
Nå nu har jeg lige testet det med en fast værdi og der virker det, så det er ikke det der er problemet. Men jeg bruger disse 3 linier til at konvertere fra integer til dato og tilbage til integer igen. Den oprindelige værdi er 20050930. Hvad kan der evt. gå galt før den skal konverteres tilbage til integer? (bruger jeg kun de 2 første linier så får jeg ingen fejl, men selvfølgelig heller ikke en værdi tilbage)

    SET @@tempdato = CONVERT(datetime, @@udfoertdato, 112)
    SET @@tempdatoplus = DATEADD(d, @@gr6, @@tempdato)
    SET @@udfoertdato = CONVERT(integer, 20051010)
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
30. september 2005 - 10:24 #2
aah nu havde jeg ikke lige ændre min hardkode. Det ser selfølgelig sådan her ud:

    SET @@tempdato = CONVERT(datetime, @@udfoertdato, 112)
    SET @@tempdatoplus = DATEADD(d, @@gr6, @@tempdato)
    SET @@udfoertdato = CONVERT(integer, @@tempdatoplus)
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
30. september 2005 - 11:23 #3
Hvad er det med dobbelte @@?

Du skal kun bruge enkelt @ før variabelnavne
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
30. september 2005 - 12:31 #4
Det var fordi jeg forsøgte noget med lokale og globale variabler, men det er ikke det der er problemet man kan fint bruge @@
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
16. januar 2006 - 10:18 #5
jeg fandt ud af det ved først at konvertere til string, så virkede det