Avatar billede bobmarley Nybegynder
29. september 2005 - 21:37 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Min skærm er sørme i udu for tiden. Nogen der kan hjælpe?

Halløjsa

Jeg er her på det seneste begyndt af få nogle ret seriøse problemer med min skærm. Og den har ellers tjent mig så godt og upåklageligt i flere år (hulk).

Problemet opstår ikke hver gang jeg tænder min computer, kun sådan cirka hver 2... idag skulle der godt nok 4 forsøg til før det ikke skete.

Men altså: Når min skærm viser det dersens windows-symbol (jeg bruger Windows XP, mit grafikkort er et Geforce4 TI 4200) kommer der nogle mærkelige striber og grums på billedet... Det er lidt som om blilledet ikke bliver opdateret. Når jeg så kommer til mit log-on skæmbillede er det for tiden helt blåt og der hvor man kan skrive sin adgangskode er der hvidt.. man kan så godt skrive, men det tager noget tid før der kommer prikker...
Hvis så jeg logger på (i blinde) logger den fint på msn og alt hvad jeg ellers åbner åbner fint, men der går en rum tid før billedet opdateres.

Er der monstro nogen af jer der ved hvordan man skal fikse sådan en skærm? Er det skærmen der er i smader eller er det grafikkortet... eller er det noget virus af en art?

/Marley
Avatar billede kalp Novice
29. september 2005 - 21:50 #1
Test med et andet grafikkort..

lyder bare som din skærm.. og hvis det ikke er nogen af benene som er bøjet.. så ville jeg ikke pille ved den indeni.. ikke altid lige smart:)
Avatar billede screem_brille Novice
29. september 2005 - 21:54 #2
lyder som dit grafikkort er fyldt emd støv, er billedet ok i BIOS ?
Avatar billede jpvj Nybegynder
29. september 2005 - 21:54 #3
enig - lyder mere som et grafikkort problem.

Jeg har aldrig set en skærm, der opfører sig som du beskriver, men jeg har set flere skærmkort med lignende symptomer.
Avatar billede bobmarley Nybegynder
29. september 2005 - 21:55 #4
Mit biosbillede er strålende.. så skal den bare støvsuges engang?
Avatar billede screem_brille Novice
29. september 2005 - 22:14 #5
ja det ville jeg prøve, noget tyder nemlig på kortet bliver for varmt, hvordan ser dit windows ud, hvis du starter i fejlsikret tilstand ? (tryk F8 under opstart)
Avatar billede bobmarley Nybegynder
29. september 2005 - 22:22 #6
Det virkede fint nok... men jeg ved ikke ehlt hvor meget det siger om noget som helts, alm opstart virkede også fint to gange i træk nu.
I morgen støvsuger jeg og melder tilbage!
Avatar billede screem_brille Novice
29. september 2005 - 23:08 #7
hvis det ikek hjælper efter en gang støvsugning, så genstart i fejlsikret tilstand fjern driverne til dit grafikkort og genstart, du kan derefter reinstallere driverne, og hvis problemet så stadig er der er fejlen i dit grafikkort.
Avatar billede c-holst Novice
30. september 2005 - 09:50 #8
pas i øvrigt på med støvsugning, da rygterne siger det kan skabe ødelæggende statisk el...
Avatar billede bobmarley Nybegynder
24. oktober 2005 - 22:29 #9
Jeg er tilbage igen...
For en tid virkede skidtet, men så her idag da jeg satte opløsningen i mit splinternye Black & White 2-spil op gik det hele i smadder igen!
Skærmbilledet frøs og computeren reagerede ikke på tastaturet... så jeg genstartede computeren og pludselig var det gamle problem med de flimrende farver, frosne skærmbilleder og sort skærm tilbage. Kunne slet ikke engang logge på.

Jeg har så lige hevet grafikkortet ud igen og støvsuet hele svineriet... og har prøvet min skærm andet steds og den virker fint.

Jeg afsinstallerede også mit grafikkort for at se hvordan det gik. Jeg kunne fint nok logge på efter at jeg havde gjort det, men startskærmen, der hvor man ser Windowssymbolet blafre, var stadigvæk ligeså dårligt som det plejede, det samme med log-på-skærmbilledet.... Men selve desktoppet var i orden og alle programmerne kørt derfra.
Altså med allermindste skærmopløsning!

Så jeg tænkte at det måske var i windows der var røget en fil... kunne det tænkes?
Avatar billede bobmarley Nybegynder
25. oktober 2005 - 21:05 #10
Jeg kan nu heller ikke komme ind på computeren (andet end i safe mode) hvis jeg afinstallere driveren.
Og mit system-restore-forsøg gik heller ikke, problemerne er der stadig.
Avatar billede c-holst Novice
26. oktober 2005 - 09:39 #11
prøv lie om du kan finde/låne et alternativt grafikkort. Det er næsten lige meget hvad det er for et, bare det har 4 mb ram

sæt det i og se hvad der sker

evt kan du nemt finde et til en 20'r på qxl
Avatar billede bobmarley Nybegynder
28. december 2005 - 22:32 #12
Købte mig et nyt et, og det virkede pludselig, kom og svar!
Avatar billede screem_brille Novice
28. december 2005 - 22:36 #13
svar