Avatar billede lurup Ekspert
29. september 2005 - 18:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

negative på disk

Hej

Jeg har 500 negative jeg skal have lagt på en disk
Hvordan får jeg dem "fremkaldt" og lavet til filer nemmest og billigst ???
Avatar billede old-faithful Praktikant
29. september 2005 - 19:14 #1
Du har som jeg ser det umiddelbart to muligheder:

1) Køb en negativscanner til computeren og scan det hele ind selv.

2) Få en fotoforretning til at overføre dem til CD.

Hvad der er billigst i længden, kommer nok an på hvor meget du ville bruge en negativscanner/scanner.
Avatar billede humpfrey Nybegynder
29. september 2005 - 21:47 #2
ja som old-faithful skriver, eller du har måske et lysbilledapparat, og et digtal kamera. Hvis du kan placere negativerne i din lysbilledfremviser, så kan du tage billeder at lysbilledskærmen med dit digitalcam. Kvaliteten bliver så ikke helt så god som hvis det er scannet ind. Men det er billigt, og du kan gøre det selv
Avatar billede old-faithful Praktikant
30. september 2005 - 00:07 #3
Nu er jeg ikke lysbilledfremviserekspert (langt ord)... men medmindre der er tale om dias, vil negativerne stadig være negative selvom de bliver sendt igennem en maskine som den nævnte.
Avatar billede humpfrey Nybegynder
30. september 2005 - 21:02 #4
nå ja, men de fleste gode grafikprogrammer,som photoshop eller piantshp pro, kan invertere, så de kan ses normalt, det er bare to tryk med musen.
( hehe, du kan bare det der med de lange ord;))
Avatar billede old-faithful Praktikant
18. november 2006 - 15:02 #5
Der sker vist ikke mere i denne tråd. Lukketid?