Avatar billede darth-domino Nybegynder
29. september 2005 - 08:01 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål til Psion/EPOC Nørder?

Jeg har muligheden for at købe en "Psion Revo" eller en "Psion Serie 5"... prisforskellen er ikke stor, dog følger der kabler + et 48MB RAM kort med Serie 5'eren.

Men hvad er forskellen, og hvilken skal jeg vælge....

Kan Revo'en noget som Serie 5'eren IKKE kan... jeg hælder mest til Serie 5'eren... men kan ikke helt finde ud af hvilken af dem der er størst...

Så har jeg osse lige et par spørgsmål til hvad Software jeg kan kører på den to maskiner....
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. september 2005 - 08:03 #1
Revoen er nyere end serie5.
Revoen og nogle af de sene serie5 PSION'er kan håndtere JAVA.
Uden kabler eller IR kan du ikke overføre data til din PC?

Hvad skal du bruge den til?
Avatar billede darth-domino Nybegynder
29. september 2005 - 08:06 #2
Der er kabler med til Serie 5'eren... og det er der vidst osse til Revo'en...

Jeg vil gerne Email'e (kan se at man kan SMS'e fra Revo), Word, Excel osv....

Der er baggrundsbelysning i Serie 5'eren.... er der osse det i Revo'en?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. september 2005 - 08:25 #3
Jeg kender ikke revoen så godt, har en S5.
Men man kan SMSe fra dem begge, det kræver bare en mobil modem (og i S5 udgaven noget software) Der er Word/Excel i dem begge, men det er ikke vildt anvendeligt. Skærmen er simpelthen for lille efter min mening.
Avatar billede darth-domino Nybegynder
29. september 2005 - 08:37 #4
Jamen hvad ville DU vælge??

Jeg kan godt lide at nørde lidt, og vil gerne at den kan bruges til lidt af hvert, Noter, Kontakt personer...

Hvordan er tastaturet på de to... brugervenligheden osv?

Jeg synes det er fedt med baggrunds belysningen!
Avatar billede darth-domino Nybegynder
29. september 2005 - 08:46 #5
Der er jo osse 48MB RAM på den S5'er.... men kun 8MB i Revo'en...

Jeg er virkelig i tvivl!

For sådan som jeg kan forstå på det, så kan Revo'en meget mere, og den understøtter flere programmer...
Avatar billede darth-domino Nybegynder
29. september 2005 - 08:51 #6
Forskellen på dem er 100kr mindre for Revo'en...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. september 2005 - 09:05 #7
Jeg ville vælge S5. Men hvis du vil kode nørde, så ville jeg vælge REVO pga. dens Java support. Men du kan undersøge om S5 ikke også har Java support, det er der nogle versioner der har.
Avatar billede darth-domino Nybegynder
29. september 2005 - 09:11 #8
Jeg tager sgu S5'eren, både pga baggrundsbelysningen, de extra RAM og fordi jeg ikke skal rode med JAVA på den....
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. september 2005 - 09:18 #9
svar
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. september 2005 - 09:18 #10
hov, hvad må du betale for den?
Avatar billede darth-domino Nybegynder
29. september 2005 - 09:24 #11
Revo = 300,00 kr + Fragt
S5er = 400,00 kr + Fragt

Kan du evt stikke mig nogen links til lidt Software?