Avatar billede wandborg Nybegynder
28. september 2005 - 23:40 Der er 14 kommentarer

dat-filer

Har et problem når jeg sender e-mails med billedfiler (jpg).

For det første bliver de modtaget som DAT-filer.

Desuden kommer mailen i op til 10-15 eksemplarer til modtageren.

Er det noget virus eller hvad??
Avatar billede milter Ekspert
29. september 2005 - 00:01 #1
Det kunne være et problem hos modtageren.

Hvordan har du lavet de .jpg-filer og hvordan sender du dem?
Avatar billede wandborg Nybegynder
29. september 2005 - 19:39 #2
Hej

problemet er på min kærestes computer.

I hendes "sendte mails bakke" ligger de også som dat-filer.

Billederne er "klippet" fra en hjemmeside.

Har "klippet" fra denne hjemmeside før uden de store problemer
Avatar billede milter Ekspert
29. september 2005 - 20:51 #3
Skal det forsås sådan, at du sender en mail med en .jpg-fil vedhæftet til din kæreste.

Hun modtager så 10-15 eksemplarer af din mail, og når hun har modtaget dem, dukker de op i hendes "Sendte mails".

Er det kun med mail mellem dig og din kæreste, at du har problemet?
Avatar billede wandborg Nybegynder
30. september 2005 - 13:15 #4
Problemet er: Min kæreste "klipper" nogle billeder fra en hjemmeside, da hun forsøger at videre sende dem til min eller en andens mailbox, bliver der afsendt adskillige eksemplarer af mailen, og de vedhæftede jpg filer bliver til dat-filer.
Avatar billede milter Ekspert
30. september 2005 - 16:01 #5
Har hun et antivirusprogram installeret, som er sat til at undersøge udgående mails?

Hvis hun har, så prøv at deaktivere den funktion eller stop antivirusprogrammet helt.

Antivirusprogrammet skal selvfølgelig kun stoppes midlertidigt.
Avatar billede wandborg Nybegynder
01. oktober 2005 - 10:26 #6
har talt med en om sagen. Han siger det muligvis kan være en indstilling i Outlook Ekspress, som gør at den automatisk deler mailene over, da en dat-fil vist nok fylder noget mere, end en dat-fil
Avatar billede milter Ekspert
01. oktober 2005 - 12:14 #7
Hvis det er en .jpg-fil taget fra en normal side på nettet, tvivler jeg på, den er for stor. Den slags er normalt ret små.

Hvor store er billederne i pixels?
Avatar billede milter Ekspert
01. oktober 2005 - 12:16 #8
Og så kan du også prøve at omdøbe en af filerne til .jpg i stedet for .dat. Det kan muligvis gøre det muligt at åbne dem, men det løser selvfølgelig ikke jeres problem.
Avatar billede wandborg Nybegynder
02. oktober 2005 - 19:44 #9
Har du en evt adr., da kan jeg evt. sende en fil til dig.
Avatar billede milter Ekspert
02. oktober 2005 - 20:27 #10
Prøv med  smj(snabel a)flyveleder.dk
Avatar billede halifax Nybegynder
03. oktober 2005 - 00:17 #11
Jeg har en variant af problemet med .jpg filer og .dat filer. Det hjælper  sikkert ikke her, men jeg giver gerne info der er som følger:

Sender mail vedhæftet en jpg til navn (at) modtaget.dk. Mailen kommer retur fra postmaster (at) modtager.dk med dette indhold "This is an automatically generated Delivery Status Notification. Delivery to the following recipients failed."

Returmailen er vedhæftet den fremsendte jpg PLUS en dat-fil med ren tekstindhold. Dette:
"Reporting-MTA: dns;excdkco02.modtager.dk
Received-From-MTA: dns;excdkco02.modtager.dk
Arrival-Date: Tue, 27 Sep 2005 13:00:11 +0200
Final-Recipient: rfc822;navn @ modtager.dk
Action: failed Status: 5.2.3"

Hedder dine vedhæftede filer stadig det samme, blot at endelsen er ændret til dat? Eller er indholdet af dat-filerne noget helt andet, fx. tekst?
Avatar billede wandborg Nybegynder
03. oktober 2005 - 22:58 #12
Har løst problemet selv, pc'en var sat til at dele mails op som var større end 60 MB. Tak til milter for hjælpen.
Avatar billede milter Ekspert
03. oktober 2005 - 23:13 #13
Hvor mange billeder sendte du med hver mail? Der må have været ret mange, hvis du er nået op på den størrelse?
Avatar billede wandborg Nybegynder
30. januar 2006 - 09:18 #14
Har fået løst problemet.