Avatar billede boomshanka Nybegynder
28. september 2005 - 17:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fejl 1406 ved installation af Visual Studio .NET på WinXP

Hej eksperter,

Jeg har hentet en studieversion af Microsoft Visual Studio .NET 2003 Professional, men hver gang jeg forsøger at installere får jeg nedenstående fejl (taget fra fejl-loggen) lige til sidst i installationsprocessen:

[09/27/05,23:24:32] Visual Studio .NET Professional 2003 - English: [2] ERROR: Error 1406.Could not write value  to key \Software\Classes\.wsdl\OpenWithList\devenv.exe.  Verify that you have sufficient access to that key, or contact your support personnel.
[09/27/05,23:24:43] Visual Studio .NET Professional 2003 - English: [2] ERROR: Error 1406.Could not write value  to key \Software\Classes\.wsdl\OpenWithProgids\VisualStudio.wsdl.7.1.  Verify that you have sufficient access to that key, or contact your support personnel.
[09/27/05,23:24:49] Visual Studio .NET Professional 2003 - English: [2] ERROR: Error 1406.Could not write value  to key \Software\Classes\.wsdl\OpenWithProgids\wsdlfile.  Verify that you have sufficient access to that key, or contact your support personnel.
[09/27/05,23:24:55] Visual Studio .NET Professional 2003 - English: [2] ERROR: Error 1406.Could not write value  to key \Software\Classes\.xsd\OpenWithList\devenv.exe.  Verify that you have sufficient access to that key, or contact your support personnel.
[09/27/05,23:25:30] Visual Studio .NET Professional 2003 - English: [2] ERROR: Error 1406.Could not write value  to key \Software\Classes\.xsd\OpenWithProgids\VisualStudio.xsd.7.1.  Verify that you have sufficient access to that key, or contact your support personnel.
[09/27/05,23:25:56] Visual Studio .NET Professional 2003 - English: [2] ERROR: Error 1406.Could not write value  to key \Software\Classes\.xsd\OpenWithProgids\xsdfile.  Verify that you have sufficient access to that key, or contact your support personnel.
[09/27/05,23:26:25] Visual Studio .NET Professional 2003 - English: [2] ERROR: Error 1402.Could not open key: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\xsdfile\DefaultIcon.  Verify that you have sufficient access to that key, or contact your support personnel.
[09/27/05,23:26:26] Visual Studio .NET Professional 2003 - English: [2] ACTION FAILURE: Action ended 23:26:26: InstallFinalize. Return value 3. See MSI log for details.
[09/27/05,23:31:19] Visual Studio .NET Professional 2003 - English: [2] ERROR processed; exception was thrown for retail build
    Developer Comment:  Action Start message out of order
    Build Time:  Thu Feb 15 17:56:18 2001
    HRESULT:  -2147467259
[09/27/05,23:31:32] Visual Studio .NET Professional 2003 - English: [2] ACTION FAILURE: Action ended 23:31:32: INSTALL. Return value 3. See MSI log for details.
[09/27/05,23:31:35] setup.exe: [2] ISetupComponent::Pre/Post/Install() failed in ISetupManager::InstallManagerHelper()
[09/27/05,23:31:35] setup.exe: [2] Component error string not specified in ISetupManager::AddToActionResultCollection()

Jeg har søgt nettet igennem efter fejlene, men alle løsninger er til Win9x eller WinNT - ikke WinXP Professional. Jeg har også forsøgt at lukke Norton ned under installationsprocessen, men det hjalp heller ikke. Hvis jeg åbner regedit og navigere ned til de angivne mapper i fejl-loggen, så findes ingen af registreringsnøglerne.

Er der nogen som har et bud på hvad der går galt? På forhånd tak!
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
28. september 2005 - 17:56 #1
Har ledt i mine svar, men kan ikke finde det.

Erindere et - eller - andet med at du skal sikre at du har:

nyeste version af MSI-installer + nyeste version af .net framework - check via windowsupdate.
Avatar billede boomshanka Nybegynder
04. oktober 2005 - 23:44 #2
Jeg har Microsoft .NET framework 1.1 installeret, og hvis du med MSI mener Microsoft Installer, så skulle den også være i orden. Når jeg kører setup har jeg også overholdt pkt. 1 (Visual Studio .NET prerequisites), og det er som sagt under pkt. 2 at fejlen opstår.

Betyder det noget at de nøgler som installationen forsøger at oprette/ændre ikke eksisterer?
Avatar billede boomshanka Nybegynder
31. oktober 2005 - 17:43 #3
lukker
Avatar billede boomshanka Nybegynder
31. oktober 2005 - 17:43 #4
.