Avatar billede lanthernen Nybegynder
25. september 2005 - 21:30 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Fra MSSQL2000 til EXCEL

Hejsa

Nogen der ved hvad der kræves for at overføre data fra MSSQL2000 til EXCEL?

Jeg skal have lavet et lille program der overfører data til EXCEL men er der nogen der kender til links/manualer eller endnu bedre: Har selv prøvet det?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. september 2005 - 21:32 #1
Excel kan da hente direkte fra SQLServer uden program !?
Avatar billede lanthernen Nybegynder
25. september 2005 - 21:38 #2
Ok.... kræves der nogle værktøjer?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. september 2005 - 21:44 #3
no
Avatar billede lanthernen Nybegynder
25. september 2005 - 21:44 #4
How to?
Avatar billede lanthernen Nybegynder
25. september 2005 - 21:45 #5
spøg til side.

Ved du hvordan jeg kommer igang?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. september 2005 - 21:45 #6
data
import external data
Avatar billede arne_v Ekspert
25. september 2005 - 21:46 #7
(i engelsk Excel)
Avatar billede lanthernen Nybegynder
25. september 2005 - 21:49 #8
ok kan se det. Men kan jeg opstille et dokument med f.eks navne og tal til rækker og kolonner og så få de data jeg vil hente til at ligge i bestemte felter?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. september 2005 - 21:52 #9
ved jeg ikke - mine Excel kundskaber rækker kun til at summere kolonner og den slags - jeg
vil gætte på at man kan - man kan rigtigt meget i Excel, hvis man kender trickene

(den eneste grund til at jeg vidste at man kunne hente data fra en database til Excel
er at jeg tit bruger Excel til at teste ODBC DSN'er med)
Avatar billede terry Ekspert
26. september 2005 - 08:18 #10
Well this may be a round the houses solution, but you can quite easily link your SQL tables into Access and then use Access to export directly to Excel. This can be done in Access using a wizard where you can save the export specification and then use this spec. later if you need to do the export a number of times.
Avatar billede danny_nielsen Nybegynder
26. september 2005 - 18:16 #11
du kan eventuel lave en fane som indeholder de 'rå' data fra sql server, og så via en makro eller VBA kopiere disse data til en anden fane, som er formateret efter dine ønsker og hvor du præciserer hvor data skal placeres.
Avatar billede lanthernen Nybegynder
26. september 2005 - 20:50 #12
Og hvad er en fane?
Avatar billede terry Ekspert
26. september 2005 - 20:54 #13
lanthernen have you concidered using Access?
Avatar billede terry Ekspert
26. september 2005 - 20:58 #14
I think danny means an Excel sheet
Avatar billede danny_nielsen Nybegynder
26. september 2005 - 21:12 #15
jeps terry det var var det såmænd også :)
Avatar billede lanthernen Nybegynder
28. september 2005 - 08:44 #16
Access er ikke et alternativ. Databasen ligger på en MSSQL 2000 server.
Avatar billede terry Ekspert
28. september 2005 - 17:34 #17
You can use Access to take the data from your SQL Server  and put it in Excel. I don tmean move your data to Access, just use it for moving between SQL Server and Excel
Avatar billede lanthernen Nybegynder
28. september 2005 - 18:07 #18
Do you have an example how to do this?
Avatar billede terry Ekspert
28. september 2005 - 21:55 #19
the problem is I dont have your SQL Database.

Do you know how to make an Access database? If you do, do you know how to make an ODBC link to your SQL tables?
Avatar billede terry Ekspert
28. september 2005 - 21:59 #20
You can also make a new Access data project which links directly to your SQL database.

In Access choose New Project (Existing Data) Choose a place and a name for the .ADP file.
Then enter the data link properties in the next window. This will show your SQL Server tables in Access.

If you can get this far then its quite easy to get the data into Excel.
Avatar billede lanthernen Nybegynder
30. september 2005 - 09:38 #21
Hello Terry

I will do some tests next week.

Maybe the points are going your way ;-)
Avatar billede terry Ekspert
30. september 2005 - 11:10 #22
better place an answer then.
Drop a comment if you need more help here.
Avatar billede terry Ekspert
06. oktober 2005 - 19:23 #23
status please?
Avatar billede lanthernen Nybegynder
07. oktober 2005 - 09:47 #24
Hello Terry

I'm sorry but I haven't had the time to test it yet!

I will give you the points now if you promise to help later?
Avatar billede terry Ekspert
07. oktober 2005 - 12:20 #25
The points can wait, cant use them for much anyway. But just drop a line when you have more time to this question.
Avatar billede lanthernen Nybegynder
20. marts 2011 - 19:45 #26
Terry have never tested it, but leave an answer for the points
Avatar billede terry Ekspert
21. marts 2011 - 19:33 #27
Theres an answer d. 30. september 2005 kl. 11:10:32| #22
but heres another just in case...
Avatar billede terry Ekspert
21. marts 2011 - 21:16 #28
thanks