Avatar billede Slettet bruger
24. september 2005 - 17:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Optage fra webradio

Er det muligt at optage musik og programmer fra f.eks. Danmarks Radio fra nettet og så senere gemme på evt. CD.
Avatar billede kalp Novice
24. september 2005 - 17:52 #1
afhængig af hvilken netradio det er .. så måske med

http://stream-down.cocsoft.com/
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2005 - 17:53 #2
hmm, godt spørgsmål, det drejer sig om Danmarks Radio og nogen af de tyske kanaler (NDR1)
Avatar billede kalp Novice
24. september 2005 - 17:55 #3
Du kan nok bruge noget af hvad du kan finde her..
http://www.freeware-guide.com/dir/audio/streaming.html
Avatar billede kalp Novice
24. september 2005 - 17:56 #4
fx StationRipper
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2005 - 17:58 #5
StatioRipper kan ikke tage Danmarks Radio, jeg kan ikke finde nogen af dr's kanaler på stationripper
Avatar billede iak Nybegynder
24. september 2005 - 18:19 #6
Optag over lydkortet med Audiograbber.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
24. september 2005 - 18:34 #7
Set i flere andre tråde om samme:
http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=35 - punktet: [Rip Lydklip på PC] ...
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2005 - 21:23 #8
Bare for at være besværlig, men kender i et program på Dansk (min far kan ikke engelsk)
Men ellers tror jeg nok at det bliver det program fra Piratgruppen. Det er ret nemt selv om det er på us
Avatar billede majsmarken Nybegynder
24. september 2005 - 23:15 #9
... nævnte vejledning ang. brugen af Soundcapture står jo også på et forståeligt dansk så det burde ku' la' sig gøre...

Lægger et [svar] hvis det ka' bruges...
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2005 - 15:21 #10
Det kan det, du får dine point her. Jeg bruger den vra piratgruppen.org
Men er det ulovligt at "kopiere" musik på den måde fra nettet ?
Man har jo kunne gøre stortset det samme med alm. bånd i mange år