Avatar billede zybermania Nybegynder
23. september 2005 - 13:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kald web service uden reference

Hej

Hvordan kan jeg kalde en web service uden at lave en web reference i visual studio?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. september 2005 - 15:08 #1
du kan vel bruge wsdl utility manuelt til at generere stub

eller du kan udfra en anden stub selv håndkode en stub
Avatar billede zybermania Nybegynder
23. september 2005 - 15:33 #2
Du har vel ikke et lille kode stykke?
Avatar billede januskh Nybegynder
23. september 2005 - 21:52 #3
Umiddelbart tror jeg at jeg har en anelse om, hvor du vil henad. Man kan ikke bare kalde en web service uden at kende hvad det er du kalder op imod.

Men hvis du kender web servicen, f.eks. fordi det er en, som du selv har udviklet, så kan du starte med at referere den. Herefter viser du egenskaberne for web service referencen og sætter du "Url Behavior" til "Dynamic".

Herefter kan du sætte url efter du har instanceret dit Webservice objekt. Således:

    Dim WS As New dk.Webservice.Class
    WS.Url = "http://url.dk/service.asmx"

Er jeg inde på noget af det rigtige?

MVH Januskh