Avatar billede arseny_sln Nybegynder
23. september 2005 - 09:46 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Admin ban

Når man bliver bannet af admin i i lokal netværk, hvordan foregår det? Jeg mener, er det den fysiske MAC-adresse, der bliver bannet, computernavn eller den interne IP?
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. september 2005 - 10:14 #1
Afhængig af hvor god admin er , så kan han banne IP, mac adresse, brugernavn, what ever. Med banne forstår jeg, lukke ude eller begrændse adgang og brug.

Med de rette værktøjer kan admin endda kontrollere hvilke applikationer du kan starte op på din lokale maskine, så længe denne er tilkoblet nettet
Avatar billede arseny_sln Nybegynder
24. september 2005 - 11:11 #2
Javel, bufferzone, tak for svaret.

Du får pointerne, hvis du også giver et svar på de to spørgsmål:

Jeg har fået begrænset adgang til visse hjemmesider og kan ikke længere bruge p2p-programmer.

Hvordan får man ændret sin interne IP? Formattere comp'en?
Mac-adressen kan vist kun ændres ved at skifte sit netkort ud, ik?
Avatar billede arseny_sln Nybegynder
24. september 2005 - 11:12 #3
Glemte at sige, at det er en Squid Guard, min admin bruger som filter
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. september 2005 - 11:21 #4
Mac adressen kan editeres på visse netkort, på andre erden brændt ned i en e-prom og kan derfor kun ændres ved at skifte netkortet.

Hvordan du ændre din interne IP adresse afhænger af hvordan du får den tildelt, taler vi DHCP, kan du ikke rigtig styre hvordan den ændres, da det er en server der tildeler IP adresser. Hvis du intaster manuelt, er det bare at intaste en ny.

Normalt vil det være admin der benhårdt styre IP tildelingen, da han jo ofte bruger denne til at kontrollere adgangen til nettet. Jeg filtrere selv P2P, messenger og den slags til mit net. Hvis din admin ikke har styr på sine ting, kan du f.eks. pipe både p2p og messenger (og andre) gennem f.eks. http, men det kræver at du ved hvordan man gør dette. Den slags trafik kan også blokkeres, så det er langt fra sikkert atdu kan bruge det til noget.

Squid er jo en applikations proxy, så han har sandsyneligvis styr på bl.a. http.
Avatar billede arseny_sln Nybegynder
24. september 2005 - 15:38 #5
Mange tak for hjælpen, bufferzone.

Der kan vist ikke rigtig gøres noget. Jeg får ip'en tildelt af DHCP
Avatar billede egebos Nybegynder
29. september 2005 - 15:53 #6
Der er faktisk en mulighed til at skifte ip adressen..
Vil du vide mere, så kontakt mig på msn: egebos@egebos.dk