Avatar billede peteontheblock Nybegynder
23. september 2005 - 08:26 Der er 8 kommentarer

Gæstebog virker ikke?

Jeg har et lille problem med at min gæstebog på www.n0ne.dk ikke virker.. Hvis der er nogen der kan hjælpe mig bliver jeg rigtig glad (Undlad venligst at kommenter designet med kritik)
I kan få min email: peter@mrmunk.dk og kontakte mig for nærmere.
Avatar billede dmdisco Nybegynder
23. september 2005 - 08:36 #1
hvad er problemet?
Avatar billede peteontheblock Nybegynder
23. september 2005 - 08:42 #2
Den skriver ikke noget... Når man f.eks skriver en besked så skriver den intet
Avatar billede dmdisco Nybegynder
23. september 2005 - 08:45 #3
gemmer du dataen i mysql? eller i en tekst fil og kommer dataen deri?
Avatar billede peteontheblock Nybegynder
23. september 2005 - 10:06 #4
Den gemmer i mysql.
Bruger PHPMYADMIN.
Mysql mappen / det sted den gemmer hedder gæstebog.
Mit webhotel og domæne er hostet hos www.b-one.net
Avatar billede dmdisco Nybegynder
23. september 2005 - 10:39 #5
er dataen gemt i mysql database, du kan se det med phpmyadmin hvis den er så vis lige den stump kode du bruger til at hente dataen ud med og hvis den ikke står der så vis den stump kode du bruger til at gemme dataen
Avatar billede peteontheblock Nybegynder
23. september 2005 - 12:45 #6
Fra filen gem.php

<? Include "mysql.php" ?>
<?

$dato = date('d/m/Y H:i:s');
$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
mysql_query("INSERT INTO gæstebog (navn, tekst, dato, ip) VALUES ('$navn', '$tekst', '$dato', '$ip')") OR DIE (mysql_error());
mysql_close;
header("Location: index.php");
?>
_____________________________
Fra min index.php

<?PHP
$query = mysql_query("SELECT * FROM gæstebog ORDER BY id DESC") or die(mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array($query)) {

echo"

<font size='1' face='Verdana'>
<td>$row[tekst]</td> <br>
<b>Skrevet af: $row[navn]<br> $row[dato] </b><br></font>
</tr><hr style=\"border: width=\"100\" size=\"1\" color=\"black\" align=\"left\">
";
}
PHP?>
Avatar billede dmdisco Nybegynder
26. september 2005 - 09:17 #7
jeg vil næsten tror at det er et variabel problem ($_POST/$_GET)

$dato = date('d/m/Y H:i:s');
$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
mysql_query("INSERT INTO gæstebog (navn, tekst, dato, ip) VALUES ('$_POST[navn]', '$_POST[tekst]', '$dato', '$ip')") OR DIE (mysql_error());
mysql_close;
Avatar billede dmdisco Nybegynder
19. oktober 2005 - 11:35 #8
virkede det?