Avatar billede mrpalermo Nybegynder
22. september 2005 - 23:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

"Åben" aplikation som kan udvides med add-ins.

Er der nogen der har nogle gode links, eller viden omkring, hvorledes man laver en "åben" applikation, som kan udvides med funktionaliteter via add-ins?

Jeg forestiller mig, at enkelte kunder i fremtiden, vil have ekstra funktioner i min applikation, som kun passer ind i deres forretningsområde, og som ingen andre kan bruge. Herved ville det jo være smart, hvis jeg så efterfølgende kunne lave en MSI pakke, som kunden kan installere, og så er de ønskede funktioner i netop deres version af programmet.

Jeg vil meget gerne øge point, hvis i har nogle konkrete eks. og gerne vil dele ud af det!
Avatar billede mrpalermo Nybegynder
22. september 2005 - 23:48 #1
Bortset fra at det sikkert er en ASP.NET appl. denne artikel omhandler, så er problemstillingen den samme, hvis jeg ikke har udtrykt mig korrekt ovenover.

http://asptoday.com/Content.aspx?id=1843
Avatar billede arne_v Ekspert
23. september 2005 - 08:42 #2
.NET understøtter dynamisk loading af klasser via reflection og så er det
pærenemt at lave plugins
Avatar billede mrpalermo Nybegynder
23. september 2005 - 09:54 #3
Kan du beskrive i grove træk, hvad det er du forsøger at overbevise mig om?
Avatar billede arne_v Ekspert
23. september 2005 - 12:38 #4
Dim o As Object = [Assembly].Load("NavnPåDinDll").CreateInstance("NavnPåDinKlasse")

o.GetType().InvokeMember("NavnPåDinMetode", BindingFlags.DeclaredOnly Or BindingFlags.Public Or BindingFlags.NonPublic Or BindingFlags.Static Or BindingFlags.InvokeMethod, Nothing, Nothing, Nothing)

kalder en metode udfra: navn på DLL, navn på klasse, navn på metode

den information kan nemt hentes fra en konfigurations fil
Avatar billede arne_v Ekspert
04. november 2005 - 20:12 #5
OK ?