Avatar billede agerled Nybegynder
22. september 2005 - 12:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

threading med user controller

Hej

Når jeg starter min application op har et par panel hvori der bliver loadet nogle user controller. Hver user control henter data fra DB g laver udregninger. Derfor er de lige et stykke tid om at loade.

Hvordan kan jeg køre diss user controller i en thread så resten af applicationen regerer med det samme istedet for at der ingenting sker før alle controller er loadet...??
Avatar billede bernhof Nybegynder
03. november 2005 - 12:44 #1
Du bør nok gribe det an således, at selve proceduren, hvor data hentes fra databasen, udføres i en tråd for sig. Det er nok den bedste løsning. Men threading er et forholdsvist kompliceret område at bevæge sig ind på, specielt når der er tale om en alm. windows applikation med brugerflade.

En langt simplere løsning ville være, at benytte Application.DoEvents et eller flere steder i din load-procedure. Application.DoEvents fungerer ligesom DoEvents i Visual Basic 6.0, hvor din kode midlertidigt pauses, mens der gøres plads til andre handlinger, som ligger og venter. Dette kan få din applikation til at reagere, selvom den egentlig arbejder på livet løs. Denne løsning gør altså ikke brug af flere tråde.
Avatar billede bernhof Nybegynder
15. februar 2006 - 15:22 #2
Har du fundet ud af det, agerled?
Avatar billede agerled Nybegynder
16. februar 2006 - 06:55 #3
ja jeg fandt en acceptabel løsning med tråde...