Avatar billede rocky2000 Nybegynder
22. september 2005 - 12:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Administrator login?

Før i tiden kunne man skrive \\IPNUMMER og så kommer den op med en popup hvor man kan skrive Administrator og kodeord.

Nu har jeg lige installeret WinXP sp2 men nu kan jeg ikke gøre det mere? Den kommer stadig op med en popup MEN den skiver allerede Forkert brugernavn eller adgangskode med det samme.

Jeg skal bruge det fordi at Norton Ghost kan fjerninstallere Ghost Client bare man kan logge ind med administratoren.

Hvad kan man gøre ved det?
Avatar billede silvershadow Nybegynder
22. september 2005 - 12:44 #1
Kan du ikke bare skrive    administrator    og så skrive administratorens adgangskode?
Avatar billede rocky2000 Nybegynder
22. september 2005 - 13:24 #2
Jo men så kommer menuen frem igen. Ligsom at jeg har skrevet forkert kode...
Avatar billede silvershadow Nybegynder
22. september 2005 - 14:36 #3
Hvis du har skrevet "forkert" kode får du en fejlmeddelelse om at systemet ikke kan logge dig på domainet osv, så det kan ikke være det der er galt.

Du har selvfølgelig prøvet uden password?

Har du prøvet at starte i fejlsikker tilstand, for at se om du der kan logge dig ind som Administrator?
Avatar billede leif Seniormester
22. september 2005 - 16:05 #4
\\IPNummer hvad er det du prøver at tilgå ?
Avatar billede rocky2000 Nybegynder
23. september 2005 - 07:08 #5
Okay jeg prøver at skrive mit spørgsmål igen.

\\192.168.0.2 når jeg skriver det i kør så kommer der en popup frem der siger brugernavn og password. Så skriver jeg Administrator og koden.

Men istedet for at logge mig ind siger den at koden er forkert.

Jeg skal bruge det til Symantec ghost som har den funktion at den kan ligge ghost ud på maskinerne uden at man fysisk behøver at være til stede.

I ghost Remote installation skriver du så computernavnet så siger den til dig at du skal skrive en administrator konto. Det gør jeg så men den kan ikke logge ind.

Hilsen Rocky2000

p.s Jeg er 1000000000000% sikker på at koden er skrevet korrekt
Avatar billede silvershadow Nybegynder
23. september 2005 - 08:17 #6
Har du husket at slå Firewall fra
Avatar billede rocky2000 Nybegynder
23. september 2005 - 21:34 #7
Ja det har jeg...
Avatar billede Hans Frederik Novice
25. september 2005 - 00:21 #8
Hvorfor logger du ikke bare ind på computeren som administrator??
Avatar billede rocky2000 Nybegynder
25. september 2005 - 12:00 #9
Okay ONE MORE TIME...

Når man bruger Ghost 9.0 så kan programmelet sende en client install til den pågælende maskine. Men den skal have en adgang til en administrator konto.

Hvis jeg har 200 Maskiner så kan det godt blive lidt træls når man skal rende op og ned af trapper for at installerer ghost på de maskiner.
Avatar billede rocky2000 Nybegynder
22. november 2006 - 19:01 #10
YES